Omaž modelu koji je 1984. osvojio legendarni reli Pariz – Dakar je 'neverovatno zabavan za vožnju', kako po blatnjavim bespućima Evrope, tako i po pesku Afrike i Bliskog Istoka, ali i ledu severa
Aktuelni model legendarnog Porschea 911 ovih dana će dobiti svoju novu ekstremnu verziju, prilagođenu vožnji po teškim terenima.
Porsche 911 Dakar, čija je zvanična premijera zakazana za 16. novembar na Sajmu automobila u Los Anđelesu, predstavlja omaž prvoj pobedi jednog Porschea na legendarnom reliju Pariz – Dakar iz 1984. godine.
Tadašnjim modelom Porsche 911 SC RS sa pogonom na sva četiri točka, sada već pravim klasikom, slavni proizvođač je pokazao da jedan vrhunski sportski automobil može biti sposoban da izađe na crtu terenskim grdosijama na najtežem off-road reliju na svetu. Upravo zbog toga, njegov savremeni naslednik i nosi dodatak 'Dakar' u imenu.
Tokom testiranja, nekoliko Dakara je u najrazličitijim uslovima prevalilo više od pola miliona kilometara, od čega je preko 10.000 kilometara bila "čista" terensku vožnju. Najveći deo celokupnog testiranja sproveden je na stazi Šato de Lastur (Chateau de Lastours), na kojoj su reli timovi testirali i pripremali svoja vozila za legendarni reli.
Ostala ispitivanja i testovi sprovedeni su u Švedskoj, na poligonima lociranim na zaleđenim jezerima, kao na pustinjskim terenima u Maroku i Dubaiju.
Automobil je po švedskom ledu i gusto nabijenom snegu testirao legendarni nemački reli as Valter Rol (75), koji ne novi Porsche 911 Dakar ocenio kao "neverovatno zabavnim za vožnju".
"U njemu sve radi tako precizno i smireno. Nijedan klasičan kupac Porschea neće verovati šta sve može da se uradi sa ovim automobilom, sve dok sam ne sedne za njegov volan", istakao je slavni vozač.
"Kombinacija male težine, povećanog odstojanja od tla, snažnog motora postavljenog pozadi i kratkog međuosovinskog rastojanja automobila, stvara izuzetno uzbudljivo iskustvo u vožnji", opisao je ovu posebnu 911-icu potpredsednik kompanije Porsche Frank Mozer.
A ono pravi najveću razliku između Dakara i drugih 911 modela su ojačana struktura kompletnog vozila, sa povećanim rastojanjem od tla. To automobilu omogućava da juri zemljanim putevima i različitim bespućima, dok mu unapređeno vešanje omogućava i "udobno prizemljenje" prilikom skokova preko najrazličitijih izbočina i neravnina.
Za vožnju u posebnim uslovima, dobro i efikasno kočenje je jedan od glavnih prioriteta. Zbog toga su posebne kočnice ovog modela, dobile i posebno optimizovan ABS sistem koji kočenje na neravnim terenima čini mnogo efikasnijim.
Porsche budućim vlasnicima posebno garantuje je da će novi 911 Dakar, i pored većeg rastojanja od tla i većih terenskih guma, biti potpuno upotrebljiv sportski automobil na asfaltu, kojim možete ići u pozorište, ali i njime juriti po nekoj "ravnoj" trkačkoj stazi, kao sa bilo kojim drugim Porscheom.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.