Pošto se menjač pokvari, veliki troškovi popravke više su pravilo nego izuzetak
Ako u svom automobilu ne menjate brzine ispravno, motor može da pretrpi značajna oštećenja, što će skupo da vas izađe. Na primer, ako uključite prvu brzinu nakon vožnje u trećoj, to će brzo dovesti do prekoračenja brzine u crvenoj zoni, a ako se ovo stanje nastavi, može uzrokovati ekstremno oštećenje motora.
Ako u vožnji ubacite u pogrešan stepen prenosa, motor će često zastati i nećete moći da se pomerite. Uglavnom, možete da oštetite motor ako vozite previsokim rasponom brzina.
Pošto se menjač pokvari, veliki troškovi popravke više su pravilo nego izuzetak, a list Auto Bild navodi kojih pet najčešćih grešaka vozači prave.
Unutar manuelnog menjača postoje zupčanici koji su obično različitih veličina i osiguravaju različite stepene prenosa. Dok se jedan zupčanik okreće istom brzinom kao i točak, drugi se okreće ili sporije ili brže, a ako bi rukavac menjača spojio dva zupčanika, oni moraju da se okreću istom brzinom. Danas postoje sinhroni prsteni koji obavljaju taj posao, i rade kao neka spojnice između dva zupčanika.
Ako prebrzo menjate brzine, sinhroni prsten nema vremena za nežno prilagođavanje brzine prema brzini točka, i onda se troši ubrzano, ili čak puca. Ako sporo menjate brzine, sinhroni prsten će se vremenom istrošiti, ali znatno manje, a i rizik od slučajnog prebacivanja u niži stepen prenosa umesto u viši je značajno manji.
Ovaj "kul" gest zapravo oštećuje prenos. Ako tokom vožnje uvek držite ruku na ručici menjača, automatski opterećujete rukavac menjača. Ovaj pritisak stvara neku vrstu napetosti u menjaču, što ne samo da ga dodatno opterećuje već i ležajevi menjača također trpe zbog toga. Vaše ruke bi uvek trebalo da budu na volanu tokom vožnje, kako biste osigurali najveću moguću bezbednost.
Još jedna greška kod brzog i sportskog menjanja brzina: papučica nije pritisnuta pravilno ili pravovremeno. Ova mala nepažnja takođe može rezultovati skupim kvarovima. Ukoliko se ne odvoji u potpunosti veza snage između motora i menjača, ili se to ne učini na vreme, a ipak prebacite u sledeći stepen prenosa, menjač često reaguje glasnim škripanjem.
Ovaj zvuk nastaje zato što sinhroni prstenovi ne mogu da ubrzaju dva zupčanika tokom procesa prebacivanja. U najgorem slučaju, možete uzrokovati "gubitak zuba" u zupčanicima, a nakon što izgubi nekoliko zuba, popravke postaju jako skupe.
Kako bi menjač dugo ostao u dobrom stanju, potrebno je redovno da se servisira. Mnogi proizvođači automobila uopšte ne osiguravaju održavanje menjača, naročito kada se radi o ulju za menjače, jer često postoji klauzula "puniti doživotno".
Međutim, trebalo bi da znate da proizvođači automobila često osiguravaju samo životni vek od oko 200.000 kilometara za automobil, ali da uz redovno održavanje menjač zapravo može trajati mnogo duže. Tokom vremena, ulje menjača takođe stari - u nekom trenutku jednostavno više ne podmazuje ležajeve. Iako proizvođači to ne zahtijevaju, ulje u menjaču bi trebalo redovno menjati.
Generalno gledano, ako pazite na nivo ulja u menjaču, redovno ga menjate i glatko menjate brzine, menjač će imati dug život.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.