Električni automobili nisu jednako sposobni na autoputevima i magistralnim putevima, a ni višespratni parking prostori nisu projektovani za tako teška vozila
Sve više vozača se odlučuje za prelazak na električna vozila, a kao prednost ističu to što su manje sklona kvarovima i zahtevaju manje održavanja.
Zabrana proizvodnje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem fosilnih goriva od 2035. godine predstavlja ambiciozan plan, smatra stručnjak za automobilsku industriju CarVerticala Matas Buzelis.
"U 2021. godini udeo električnih vozila od ukupnog broja automobila koji su prošli istorijsku proveru na platformi bio je samo 0,2 odsto, za samo godinu dana se udvostručio, dok u ovoj godini iznosi 0,6 odsto", rekao je Buzelis. On ističe da se sve više vozača odlučuje za prelazak na električna vozila.
"Održavanje i troškovi vožnje čine to logičnim izborom. Iako su rezidualne vrednosti električnih automobila zabrinjavajuće, električna vozila su bolja za ljude jer su manje sklona kvarovima i zahtevaju manje održavanja, bez potrebe za menjanjem različitih tečnosti i filtera na svakih 30.000 kilometara", rekao je on.
Objašnjava da navikavanje na punjenje baterije traje neko vreme, kao i da vozači koji su uspešno razvili navike punjenja baterija smatraju to mnogo praktičnijim od sipanja goriva.
"Oni obično svoja vozila pune noću i samo u vrlo retkim prilikama koriste javne punjače. Infrastruktura usporava rast, muđutim, čak i ako vozači mogu da priušte električno vozilo, to ne znači nužno da će biti zadovoljni životom s njim", mišljenja je stručnjak za automobile.
Kako objašnjava, električni automobili nisu jednako sposobni na autoputevima i magistralnim putevima.
"Postoji kvadratna proporcija između brzine i aerodinamičnog otpora, što znači da se ako se brzina udvostruči, otpor četvorostruko povećava. To smanjuje domet i primetno smanjuje krstareću brzinu, čineći električna vozila daleko od idealnih za duža putovanja", ističe on.
Buzelis smatra da je jedan od problema o kojima malo ko razmišlja to što višespratni parking prostori nisu projektovani za vozila tako teška kao električni automobili.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.