Više naslaga takođe znači manju efikasnost i performanse, stoga je najbolje smanjiti ih što je više moguće
Vremena loših goriva su, nadamo se, iza nas i danas retko ko razmišlja o tome na kojoj benzinskoj pumpi puni rezervoar svog automobila. Ipak, nisu sva goriva ista.
Ona slabijeg kvaliteta uglavnom više štete automobilu, a sledeći test, napravljen u SAD, otkriva koje komponente su naročito pogođenje korišćenjem manje kvalitetnog goriva.
Na Jutjub kanalu „Total Seal Piston Rings“ objavljen je video koji analizira razliku između standardnog goriva i najboljih goriva dostupnih na američkom tržištu. Kao i u Evropi, različite vrste goriva koji se prodaju u SAD moraju da se pridržavaju određenih standarda, odnosno moraju da imaju određenu količinu aditiva u benzinu.
Premijum goriva, po pravilu, imaju još više aditiva od propisanog nivoa, ali u SAD postoji još jedna kategorija benzina nazvana „Top Tier“ benzin. To je standard koji su utemeljili proizvođači automobila kako bi podstakli vozače da koriste još kvalitetnije gorivo.
Da bi se gorivo dobilo oznaku „Top Tier“, mora da zadovolji niz uslova kada je reč o aditivima, a ti uslovi su daleko iznad onih propisanih zakonom
Proizvođači automobila poput BMW-a, Stellantisa, General Motorsa, Forda, Mercedes-Benza, Honde, Toyote i Volkswagena sponzorišu razvoj ovog benzina.
Američka automobilska asocijacija je sprovela nezavisnu nezavisnu studiju koja upoređuje „Top Tier“ benzin s gorivom koje jednostavno ispunjava minimalne američke standarde, i otkrila je da „Top Tier“ benzin ostavlja 19 puta manje naslaga na važnima delovima motora kao što su injektori, ventili i klipovi tokom simulacije od 16.000 kilometara vožnje.
Akumulacija naslaga na tim komponentama na kraju dovodi do prekomernog razređivanja ulja u motoru, što dovodi do većeg trošenja motora. Više naslaga takođe znači manju efikasnost i performanse, stoga je najbolje smanjiti ih što je više moguće.
U Evropi ne postoji takva striktna kategorizacija, ali mnogi proizvođači goriva se trude da naprave što kvalitetnija premijum goriva koja bi trebalo da imaju isti efekat na motor automobila. Glavna razlika takvih goriva je takođe mnogo više aditiva od standardnog, običnog Eurosupera.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.