Evropski zvaničnici su zabrinuti da će prekomeran uvoz električnih vozila ugroziti lokanu industriju i radna mesta
Prodaja kineskih električnih automobila (EV) u Evropi za prva četiri meseca 2024. je porasla za 23 odsto međugodišnje na 119.300 vozila, prenosi Fajnenšel tajms (FT).
Više od polovine ovih vozila, konkretno 54 odsto, su vozila zapadnih brendova kao što je Tesla koji su napravljeni u Kini, dok ostatak predstavljaju kineski brendovi.
Evropski zvaničnici su zabrinuti da će prekomeran uvoz električnih vozila ugroziti lokanu industriju i radna mesta, a Brisel je pokrenuo istragu o kineskim EV pošto sumnja da njihov razvoj podstiču "nepravedne subvencije" Pekinga.
Rezulati istrage će biti poznati na jesen 2024. godine.
Pored toga, Evropska unija razmatra podizanje uvoznih carina na kineske električne autpmobile sa sadašnjih 10 na 20 odsto, ali ovaj potez bi naneo štetu ne samo Pekingu, već i evropskim kupcima EV, prenosi portal Oilprice.
Francuski ministar finansija Bruno Le Mer je 27. maja na sastanku sa kolegama iz zemalja Grupe sedam (G7) izjavio da je cela svetska ekonomija u opasnosti od prezasićenosti jeftinim kineskim izvozom, preneo je Blumberg.
Predsednička administracija Džozefa Bajdena saopštila je 14. maja da će Sjedinjene Američke Države uvesti visoke nove carine na širok spektar proizvoda koji se uvoze iz Kine kao što su poluprovodnici, baterije, solarne ćelije ili kritični minerali.
Počev od ove godine, predsednik Džozef Bajden će učetvorostručiti carine na uvezena kineska električna vozila, sa 25 na 100 odsto.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.