Revolucija na pomolu: Baterija na testu nije imala gubitak dometa ni posle pola miliona kilometara

Trebalo bi da donese dugovečnost električnim automobilima, ali i potpuno isključi mogućnost požara

06.01.2024. 23:15
  • Podeli:
folksvagen, volkswagen, električno vozilo - 14 sept 2023 - profimedia-65994f8ef219a.webp Foto: Profimedia

Ako se tipuje da će jedna tehnologija promeniti pravac čitave auto-industrije, onda su to baterije sa čvrstim elektrolitom. One bi trebalo da donesu dugovečnost električnim automobilima, ali i potpuno isključe mogućnost požara.

Proizvođač QuantumScape je objavio da je njegova baterija briljirala na testu koji je sproveo Volkswagen. Prototip baterije prošao je više od 1.000 ciklusa punjenja i to je jedva imalo bilo kakav negativan efekat, pošto je ćelija zadržala više od 95% svog prvobitnog kapaciteta.

Zaključak je da je to ekvivalent od 482.803 pređenih kilometara bez gubitka dometa.

Prema WLTP sistemu merenja, prosečan domet vozila sa ovim baterijama bio bi od 500 do 600 km. Cilj kompanije QuantumScape i dalje ostaje 800 ciklusa sa 80% zadržavanja energije, a testovi su ohrabrujući.

QuantumScape je objavio da meseci testiranja koje je sprovela Volkswagenova PowerCo laboratorija pokazuju potencijal performansi čvrstih litijum-metalnih baterija.

One bi trebalo da omoguće veće domete, kraće vreme punjenja i maksimalnu bezbednost - u poređenju sa tradicionalnim litijum-jonskim baterijama i drugim baterijama sledeće generacije koje su trenutno u razvoju.

Kompanija je takođe primetila da rezultati daleko prevazilaze industrijski standard od 700 ciklusa punjenja uz zadržavanje 80% kapaciteta baterije.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()