Ukoliko se gleda sa ekološkog aspekta, najpoželjniji automobil je Dacia Spring.
Ukoliko se gleda sa ekološkog aspekta, najpoželjniji automobil je Dacia Spring. Tako bar tvrde rezultati istraživanja GreenNCAP-a, koji sprovodi testove u cilju ocenjivanja ekološke efikasnosti modernih automobila.
Sa ovom laskavom titulom, Dacia Spring se pozicionirao ispred daleko skupljih modela kao što su Tesla Model 3 ili Cupra Born. Još letos je bilo jasno da je Dacia jedan od glavnih kandidata za titulu, jer je Spring na testovima osvojio maksimalne ocene u tri od četiri testa.
Sa malim elektromotorom snage 45 KS, Spring nije brz automobil, ali je zato izuzetno praktičan u gradskim uslovima. Potrošnja energije je bila niža od GreenNCAP-ovog praga maksimalnih bodova, uz znatno veću potrošnju na auto-putu. Pritom je 89 odsto energije povučene iz električne mreže iskoristivo na izlazu baterije.
Sasvim očekivano, na polju indeksa gasova staklene bašte, Spring je dobio najveće ocene zahvaljujući štedljivom električnom pogonu. Konačan rezultat je pet zvezdica i indeks 9,9, pa ovaj model rumunske kompanije daje primer drugima, zaključuje GreenNCAP.
Testirani Spring je imao pneumatike dimenzija 165/70 R14 sa indeksom nosivosti i brzine 81H. Deklarisani kapacitet baterije je 26,8 kWh, a domet prema WLTP standardu iznosi 230 kilometara, odnosno 314 kilometara u gradskoj vožnji.
Kako prenosi Index.hr, fabrički deklarisana potrošnja je 13,9 kWh/100 km, a masa vozila 970 kg. Ipak, pri temperaturi od 23 stepena Celzijusa, na auto-putu ovaj model postiže domet od 140 kilometara.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.