Ljubitelji četvorotočkaša i dvotočkaša imaće šta da vide u prestonici Srbije od 21. do 27. marta
Međunarodni sajam automobila "DDOR BG Car Show 08" i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion", održaće se na Beogradskom sajmu od 21. do 27. marta 2024. godine, osmi put u ovom formatu i okupiće oko 280 izlagača sa više od 60 automobilskih i moto brendova i 98 premijera, najavili su danas na zajedničkoj konferencija za medije predstavnici Beogradskog sajma, Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova i DDOR Osiguranja.
Sajam automobila će ove godine biti organizovan pod sloganom "Šampion koji traje" i okupiti oko 230 izlagača, koji će predstaviti više od 30 automobilskih brendova sa 38 premijera, dok je na "Motopassionu" pod sloganom Strast koja te pokreće", prisustvo najavilo oko 50 izlagača, sa više od 30 brendova i 60 premijera.
U hali 1 će svoja vozila predstaviti Mazda, Nissan, MG, Škoda, Subaru, Isuzu, Toyota, Honda, Opel, Peugeot, Suzuki, Fiat, Abarth, Jeep, Alfa Romeo, Citroen, Chery, Ford, Hyundai, Dacia, Renault, Kia, Volvo, Geely, Lynk&Co.
Mercedes, Maybach, BMW i Mini svoju ponudu predstaviće u hali 3
Laka privredna vozila i izlagači LCV programa predstaviće se u hali 3A predstaviti - Mercedes, Renault, Dacia, Fiat Professional, BG Plast (proizvođač nadogradnji) - biće predstavljena i mini izložba kineskih električnih vozila u organizaciji kompanije Ferum iz Šida (putničko i lako dostavno vozilo marke BAW - model Pony, lako dostavno vozilo marke Runhorse - model J2-P i džip petosed marke Dayun model Yuehu).
Na sajmu "Motopassion" u hali 4 svoje modele motocikala ATV vozila i skutera predstaviće BMW, Honda, KTM, Kawasaki, Suzuki, Motomorini, SYM, Yamaha, Ducati, Benelli, Zontes, QJ Motor, Kymco, Keeway, Polaris, Indian, Triumph, Husqvarna, GASGAS, Jawa, Linhai, Malaguti, CAN AM, Odes, Segway, Loncin, Voge, Peugeot, Peda, Kove.
Prateća automobilska oprema biće u halama 2 i 1A
"S velikim optimizmom očekujemo ovogodišnji sajam za koji se već pokazuju veliko interesovanje kod domaće stručne i široke javnosti, kao i kod javnosti u okruženju i koja raspaljuje strast automobilskih i motofanova, intrigira potencijalne kupce i inspiriše predstavnike medija", naveo je na konferenciji Koordinator Beogradskog sajma Zoran Lupšić.
Lupšić je napomenuo da o potencijalu i uticaju ove beogradskog sajma automobila i motocikala posebno govori činjenica da se globalna sajamska industrija u vezi sa auto-moto sektorom još uvek oporavlja od posledica kovid-pandemije i krize izazvane ratom u Ukrajini.
"Svi smo mi manje više upoznati sa situacijom sa kojom se suočavaju neki drugi sajmovi automobila. To su veći sajmovi automobila sa liste Međunarodne organizacije konstruktora motornih vozila (OICA). Oni imaju dosta problema sa svojom organizacijom i pokazalo se da su ti veliki sajmovi, manje postojani i više zavisni od globalnih dešavanja. Manji sajmovi, ali naravno ne i manje važni kakav je naš, pokazuju veću fleksibilnost", istakao je Lupšić.
Poređenja radi, pod pokroviteljstvom Međunarodne organizacije konstruktora motornih vozila (OICA) će biti ili je već organizovano relativno malo automobilskih sajmova - Vašington i Ženeva pre Beograda, te Bangkok, Birmingem, Milano-Monca, Hanover (komercijalna i transportna vozila), Pariz i Sofija posle.
Predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Đurđević naglasila je da je srpsko tržište pre svega tržište starih polovnih vozila, da je tokom prethodne godine prodato nešto manje od 25.500, da se na hiljadu stanovnika proda tek četiri novih vozila, a da je s druge strane prodato oko 132.000 polovnih vozila, od kojih je više od polovine starije od 20 godina.
"Sve to govori da je vrlo važno da radimo zajedničkim snagama i objedinjeno kako bi se naš vozni park podmladio jer je to izuzetno ozbiljno pitanje i ekološko i bezbednosno", upozorila je Đurđević.
Đurđević je pohvalila jučerašnje potpisivanje ugovora za izgradnju "zelenih stanica" na auto-putu, kao i najavu uvođenja "zelenih tablica" i naglasila da će to doprineti poboljšanju ambijenta kada su u pitanju električna vozila.
Direktor prodaje DDOR Osiguranja Novi Sad Aleksandar Bebić rekao je da ta osiguravajuća kuća svojim klijentima pruža evropska iskustva kombinujući sa dugogodišnjom praksom poslovanja na domaćem tržištu.
"Što se tiče ovogodišnjeg sajma i predstavljanja DDOR-a, posetioci će biti u prilici da dobiju posebne ponude osiguranja svojih četvorotočkaša, da se oprobaju u kvizu znanja, kao i u virtualnoj vožnji bicikla kroz prelepe predele italijanskih Dolomita i evropskih gradova", rekao je Bebić, dodavši da posetioce DDOR štandova očekuju i dnevne nagrade, a da će glavna nagrada biti dodeljena na kraju sajma.
Predsednik Asocijacije Automobilskih novinara Srbije Dragan Milutinović istakao je da će ta organizacija kao i prethodnih godina birati auto godine.
"Ovo je 31. izbor za auto godine. U konkurenciji je pet automobilskih brendova 5 marki. Žiri broji sedam članova, a svi članovi su afirmisani novinari iz različitih redakcija sa najmanjim iskustvom od 15 godina rada u auto industriji. Izbor će biti na samom sajmu i verovatno ćemo titulu objaviti za vreme sajma, a ove godine su u konkurenciji GM, Volksvagen, Tojota, Hjundai i Nissan", rekao je Milutinović.
Organizatori naglašavaju da je ove godine fokus sajma na električnim i hibridnim vozilima, opremi i tehnologijama koje podržava ovu vrstu vozila, kao što su baterijske tehnologije, punjači za kućne i javne stanice, solarni paneli, aplikacije za upravljanje vožnjom, tehnologije brzog punjenja, inovativni koncepti za budućnost punjenja električnih vozila.
Kako je na konferenciji navedeno izlagači i posetioci će biti u mogućnosti da se uvere u značaj održivosti i tehnološkog napretka u automobilskoj i moto industriji, da istraže širok spektar vozila i raznolikost motora, uključujući električne automobile, hibride i one sa klasičnim motorima, i da se upoznaju sa najnovijim trendovima i saznaju više o budućnosti mobilnosti.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.