Početak primene Euro 7 standarda za izduvne gasove odlagan je više puta i malo je verovatno da će stupiti na snagu pre 2028, zato se postavlja pitanje zašto uopšte tako kasno i počinjati sa njegovom primenom
Grupacija Stellantis je, kao deo svog plana razvoja Dare Forward 2030 najavila prekid proizvodnje automobila sa pogonom na fosilna goriva, a to su samostalno učinili i pojedini njeni brendovi, koji će sukcesivno uvoditi sve veći broj električnih modela.
Međutim, i pored sve masovnije elektrifikacije svojih proizvodnih gama, evropski proizvođači su prinuđeni da rade na primeni Euro 7 standarda o emisijama izduvnih gasova, kako bi automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) bili čistiji i manje zagađivali životnu sredinu.
Početak primene Euro 7 standarda odlagan je više puta i malo je verovatno da će stupiti na snagu pre 2028. godine. Zato se opravdano postavlja pitanje zašto uopšte tako kasno i počinjati sa njihovom primenomm, kada su zadati rokovi za prestanak proizvodnje automobila sa klasičnim pogonom relativno blizu tom roku (u zavsinosti od proizvođača 2030, 2035. ili 2040. godine).
Upravo to pitanje je, na Salonu automobila koji se ovih dana održava u Parizu, postavio izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares, nakon što je ta grupacija, pre nekoliko dana, na sajmu predstavila novi potpuno električni Jeep Avenger.
Tavares, naime, smatra da Evropska unije treba potpuno da odbaci Euro 7 standard, odnosno da uopšte ne počinje da ga primenjuje. Na taj način bi proizvođači automobila mogli mnogo pametnije, na nekom drugom mestu, da ulože novac koji bi inače potrošili na Euro 7 tehnologiju, prenosi sajt Motor1.
Portugalski biznismen smatra da bi taj novac bilo mnogo bolje preusmeriti na razvoj različitih klasa električnih vozila, budući da je globalna automobilska industrija dobrim delom već oročila vek proizvodnje SUS motors. Tavares zato veruje da je prekasno za dalje prilagođavanje benzinaca i dizelaša novim ekološkim standardima.
"Ne treba nam Euro 7, pošto će nam trošiti resurse koje bi trebalo da usmerimo na elektrifikaciju", rekao je Tavares, upitavši zbog trošiti novac na nešto što je oročeno na tako kratak vremenski period (od početka primene Euro 7 do prestanka proizvodnje vozila sa klasičnim pogonom).
"To nije potrebno, a uz to je i kontraproduktivno. Taj korak treba preskočiti pošto je automobilska industrija spremna za električnu energiju", zaključio je izvršni direktor Grupacije Stellantis.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.