Emisije novih automobila su počele da značajno padaju tek 2020. godine
Većina automobila na evropskim putevima proizvodi isti nivo emisije CO2 kao pre deset godina, rekli su revizori Evropske unije (ECA), upozoravajući da je EU na putu da "ne ispuni svoj cilj do 2030. godine".
Do kraja decenije EU se obavezala da smanji neto emisije gasova sa efektom staklene bašte za najmanje 55 odsto u odnosu na nivo iz 1990. godine. Neuspeh u značajnijem smanjenju emisija CO2 je izazvan "sporom implementacijom električnih vozila širom kontinenta", dodaje ECA.
"Kontinuirana poboljšanja tehnologije motora i uvođenje hibridnih pogonskih sklopova su učinili motore efikasnijim, ali povećana masa vozila u kombinaciji sa snažnijim motorima poništava postignuti tehnološki napredak", kaže se u izveštaju.
Prosečna masa automobila se povećala za oko deset odsto između 2011. i 2022., dok je snaga motora porasla za 25 odsto, prenosi "Jutarnji.hr".
Emisije novih automobila su počele da značajno padaju tek 2020. godine, navode mediji.
"To je uglavnom zbog značajnog porasta broja električnih vozila, dok stvarne emisije CO2 automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem nisu pale", navodi se u izveštaju.
Krivica za loš rezultat je pripisana i "rupama u zakonu" koje su dozvoljavale laboratorijsko testiranje, a ne testiranje u realnim uslovima. To su iskoristili proizvođači automobila koji su napravili velike razlike između "fabričkih" i realnih emisija.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.