Naučnici najavljuju da su karkteristike ovakvih točkova smanjenje rizika od akvaplaninga, ali i manji otpor kotrljanja od običnih guma
U odnosu na gume punjene vazduhom, gume bez vazduha trebalo bi da budu manje bučne, i to do 10 dB. Zbog toga, ali i činjenice da se takve gume ne mogu probušiti, u svetu se razvijaju na nekoliko mesta.
Švedski naučnici u VTI-ju najavljuju da će do kraja godine dovršiti razvoj novih guma za kamione koje nisu punjene vazduhom. Projekat je trajao 3,5 godine i planiran je završetak ove, a finansirala ga je EU.
Naučnici najavljuju da su karkteristike ovakvih točkova smanjenje rizika od akvaplaninga, ali i manji otpor kotrljanja od običnih guma. Testovi su pokazali da se otpor smanjuje za čak 35 posto, što bi pozitivno moglo da utiče na potrošnju goriva.
Nedostaci su što imaju preveliku težinu - zaštita od rđe čelika je najveći krivac, a samo jedan točak ima 150 kilograma, i to je nešto na čemu će se još raditi.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.