Prema tvrdnjama kineskih medija, rad na novom jeftinom elektirčnom modelu je već počeo, još se spekuliše da će nositi ime Model 2 ili Model K, mada iz Tesla ništa nije zvanično potvrđeno
Nakon "jurenja" nekoliko različitih rekorda u svetu električnih automobila, komapnija Tesla je najavila planove da na tržište izbaci pristupačan model sa cenom koja će biti dostupna džepu prosečnog kupca.
Skupština akcionara kompanije je još 2020. godine najavila rad na modelu sa početnom cenom od 25.000 dolara "kako bi došlo do istinske demokratizacije električnih vozila".
Onako kako obično komunicira sa svetom, izvršni direktor kompanije Ilon Mask je u tvitu najavio da će Tesla od 25.000 dolara biti predstavljen tokom 2023. godine. Ni on, ni kompanija nisu saopštili o kom modelu je reč, ali se poznavaci prilika slažu da je reč o Modelu 2.
O tom modelu do sada je saopšteno tek nekoliko pojedinosti, ali se zna da je Mask postavio nekoliko ciljeva u vezi sa njim. Osim cene od 25.000 evra, određno je da će "Model 2 za sirotinju" krasiti dizajn koji je popularan kako u Evropi, tako i u Aziji, iz čega se može zaključiti da će pripadati B ili C segmentu.
Prema tvrdnjama kineskih medija, rad na Modelu 2 je već započeo. Spekuliše se da će nositi ime Model 2 ili Model K, mada Tesla ništa nije zvanično potvrdio, prenosi Auto Moto Show.
Pretpostavlja se da će automobil napajati baterija kapacitata manjeg od 50 kWh, dok se u okviru EPA testnog ciklusa očekuje domet od približno 400 km sa jednim punjenjem baterija. A to je brojka koja Tesli omogućava da se takmiči sa Volkswagenom ID.3 i Nissanom Leaf.
Mask je prošle godine izjavio da je tehnologija pristupačnih baterija od suštinskog značaja za razvoj električnih automobila, pa raspoložive informacije nagoveštavaju i da Tesla radi na potpuno novoj tehnologiji baterija.
Proizvodnja takvih baterije bi mogla da započne već ove godine, pod pretpostavkom da bi mogle da koštaju samo 100 dolara po kWh. Nova tehnologija baterija bi mogla da poveća izlaznu energiju za pet puta i domet vozila za 16 odsto, uz smanjenje troškova proizvodnje za čak 50 odsto.
Ako Tesla sa uspehom primeni tehnologiju livenja kompletne karoserije za novu platformu i tako smanji broj neophodnih delova i skrati vreme proizvodnje, to će takođe uticati na konačnu cenu novog Modela 2. Nepotvrđene infrmacije nagoveštavaju da su prese potrebne za obavljanje tog zadatka u Gigafabrici u Šangaju već naručene.
Budući jeftini Tesla Model 2 bi trebalo da poseduje sav hardver i softver neophodan za potpuno samostalnu vožnju (FSD), što je usluga na koju se vlasnici mogu pretplatiti. Proizvođač će svakako uštedeti na manje luksuznim karakteristikama i opremi, kao što je npr. grejanja zadnjih sedišta, dok će oprema enterijera verovatno biti jednostavnija i skromnija.
Očekuje se i da će, nauštrb štednje u svim aspektima proizvodnje jeftinog Modela 2 i njegove performanse, kao nšr. ubrzanje od 0 do 100 km/h, biti slabije nego kod ostalih modela kompanije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.