Razlika između letnjih i zimskih, odnosno univerzalnih guma, jeste u šari i načinu na koji se ponašaju na različitim temperaturama
Vozači u Srbiji od 1. novembra su zakonski obavezni da imaju zimske gume na sva četiri točka, ukoliko na kolovozu ima poledice, leda ili snega. Tamara Ninić iz Auto-moto saveza Srbije (AMSS) rekla je za Tanjug da je obaveza da zimski pneumatici imaju šaru od minimalno četiri milimetra.
"Približava se 1. novembar, kada je i zakonska obaveza posedovanje zimske opreme u koju spadaju četiri zimska pneumatika, kao i dodatne zimske opreme u koju spadaju lanci ili drugi uređaji za povećanje trakcije koji su obavezni u prtljažniku", navela je ona.
Istakla je da je korišćenje dodatne zimske opreme obavezno van naseljenog mesta.
"Dodatna zimska oprema se koristi na delovima puta kada na kolovozu ima snega, leda ili poledice, gde je znakom jasno naznačena obaveza njihove upotrebe ili ukoliko ovlašćeno lice, recimo saobraćajac, to sugeriše", rekla je Ninić.
Povodom vesti da su univerzalne gume za sva godišnja doba od 1. oktobra zabranjene u Nemačkoj, kazala je da vozači u Srbiji mogu da koriste ovaj tip guma bez ikakvih posledica.
"Univerzalne gume za sva godišnja doba su, kao i zimske, dozvoljene i vozači mogu da ih koriste u zimskim uslovima vožnje", napomenula je Ninić.
Sagovornica Tanjuga navodi da je razlika između letnjih i zimskih, odnosno univerzalnih guma, u šari i načinu na koji se ponašaju na različitim temperaturama.
"Kada je temperatura niža od sedam stepeni Celzijusa, letnje gume gube svojstva koja imaju i tada nije bezbedno voziti na njima. U tim uslovima se dosta bolje pokazuju zimske gume, čak i kada je kolovoz suv, bezbednije je voziti na gumama koje su napravljene za takve vremenske uslove", objasnila je ona.
Podsetila je da su za vozače koji ne poštuju ovu odredbu predviđene kazne.
"Za ovaj prekršaj predviđene su kazne koje za fizička lica iznose od 6.000 do 20.000 dinara, a za pravna lica je to mnogo veći iznos, kazne idu i preko 100.000 dinara", rekla je ona.
Poručila je da je, osim zimskih pneumatika, pred zimu potrebno proveriti kompletno vozilo - akumulator, metlicu na brisačima, tečnost za pranje vetrobranskog stakla i ostale stvari.
Vulkanizer Nebojša Dimitrijević rekao je za Tanjug da su vozači u proteklih dvadesetak dana počeli da menjaju gume kako bi izbegli gužve.
Prema njegovim rečima, proizvođači ocenjuju da gume mogu da traju od četiri do šest godina i to zavisi od pređene kilometraže, a cena zamene guma kreće se od 500 do 1.400 dinara.
Dimitrijević je naglasio da zimske gume moraju da imaju oznaku m+s i istaknutu pahulju.
Kada je reč o ceni zimskih pneumatika, one variraju i zavise od veličine i proizvođača, pa su najjeftinije one koje imaju najmanji prečnik i koje mogu da se kupe za oko 4.000 dinara, dok gume sa većim prečnikom mogu da koštaju i oko 20.000 dinara po komadu, a u slučaju da je proizvođač poznat brend - cena može da dostigne i 70.000 dinara.
Zakon o saobraćaju propisuje da su zimski pneumatici na automobilima obavezni od 1. novembra do 1. aprila u slučaju da su na putu poledica, led ili sneg.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.