Svi koji su se bojali da će XM Label Red biti u potpunosti električan mogu da odahnu, jer u njemu kuca V8 'srce' sa maksimalnih 585 'konja' koga dopunjava električni pogon
Ukupno 748 konjskih snaga i 1.000 Nm obrtnog momenta – to je maksimum sa kojim raspolaže najjači serijski BMW u istoriji. Njegova proizvodnja kreće u augustu ove godine, što znači da će se prvi primerci vrlo brzo naći na putevima.
Svi koji su se bojali da će XM Label Red biti u potpunosti električan mogu da odahnu. Priča je poznata – "srce" je V8 benzinac sa maksimalnih 585 "konja". Ostatak do pomenute maksimalne snage odrađuje elektromotor.
Razlika u obrtnom momentu je još uočljivija u odnosu na "standardni" XM. Plus iznosi čak 200 Nm, pa je maksimum od 1.000 Nm dostupan vozaču dok se V8 vrti na 5.600 obrtaja u minutu. Konkretni podaci kažu da elektromotor može da "isporuči" do 197 KS i 280 Nm.
Naravno, sportsko M odeljenje nije samo povećalo snagu BMW-ovog super SUV-a, već je izvelo niz prepravki uključujući tu i ugradnju jače radilice i modifikacije na osmostepenom menjač – sve sa naglaskom na sirovu snagu.
Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h, a uz opcioni "M Drivers" paket raste na 290 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h se dostiže za 3,8 sekundi. S druge strane, XM može da se vozi gotovo nečujno na struju brzinom do 140 km/h, uz autonomiju od 78 do 83 kilometar (po WLTP) sa jedinim punjenjem baterija.
U ovom BMW-u ništa nije "normalno", pa ni pojam nečujnog pogona. Naime, za vožnju na struju se nudi "IconicSounds Electric" koji je komponovao Hans Cimer, a izbor muzike je na vozaču, prenosi Index.
Zvanični podaci govore o potrošnji benzina od 1,7 l/100 km i električne energije od čak 34.5 kWh / 100 km. Zato ne treba da čudi da baterija ima kapacitet kao kod manjih električnih automobila – 25.7 kWh. Puni se na punjaču snage 7,4 kWh, a od 0 do 100 odsto kapaciteta punjenje traje 4 sata i 15 minuta.
A kada je o dizajnu reč, nećemo reći ništa novo ako zaključimo da će izazvati veliko interesovanje. Uostalom, kao i svaki XM. Ova verzija ide u krajnost, pa kupcu donosi posebnu metalik crnu boju i crvene detalje, što je tek jedna od 50 dostupnih nijansi. Enterijer je izveden po istom receptu.
Ako se pitate koliko ovakav super-SUV košta, odgovor je 203.000 evra. I, naravno, biće veoma brzo rasprodat, iz jednostavnog razloga – BMW nudi samo 500 primeraka.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.