Velika najava iz Južne Koreje: Da li će 2027. biti prekretnica u proizvodnji električnih automobila?

Navedeni brojevi predstavljaju 40% veću zapreminsku gustinu od trenutnih baterija koje proizvodi Samsung SDI

10.03.2024. 17:34
  • Podeli:
električna vozila, električno vozilo, tehnologija, automobili, šasija, futuristička tehnologija - profimedia-65843ae487a50.webp Foto: Profimedia

Mnogi stručnjaci kažu da će sadašnje baterije dostići svoj puni potencijal i da se otvara nekoliko alternativnih puteva. Od natrijumskih baterija, koje postaju sve popularnije među akademicima i naučnicima, do baterija sa čvrstim elektrolitom.

Problem sa "čvrstim" (solid-state) baterijama je njihova masovna proizvodnja. Praviti u velikim količinama je misterija koju su, prema Samsungu SDI, već rešili. Korejci tvrde da su pronašli formulu uspeha.

Kompanija se nada da će početi masovnu proizvodnju od 2027. godine, ali je izbegavala bilo kakve komentare o pripremama ili procesima.

Kompanije poput Toyote su uvek tvrdile da će 2027. biti godina promena. Japanci se nadaju da će do tada prodati svoje prve automobile sa solid-state baterijama, ali su uvek upozoravali da će te prve baterije biti retke i skupe.

Samsungova najava bi mogla da promeni igru, ako je tačna. Ne samo da se u Samsungu nadaju da će započeti masovnu proizvodnju, korejska kompanija takođe tvrdi da će njena baterija imati izuzetnu zapreminsku gustinu, 900 W/l, iako nije dala konkretne podatke bitne za određivanje odnosa između težine baterija i količine akumulirane energije.

Uprkos tome, navedeni brojevi predstavljaju 40% veću zapreminsku gustinu od trenutnih baterija koje proizvodi Samsung SDI.

Prvi koraci za uvođenje čvrstih baterija u proizvodnju su već u toku. Pilot postrojenje, instalirano u istraživačkom centru Suvon, već isporučuje prve prototipove ćelija.

Sledeći koraci će biti odlučujući u određivanju da li Korejci konačno ispune svoje obećanje da će masovno proizvoditi baterije sa čvrstim elektrolitom do 2027. godine. Čini se da trenutno nijedna druga kompanija nije u tako kasnoj fazi razvoja.

Baterije sa čvrstim elektrolitom imaju veću gustinu i nisu zapaljive, ali do sada se nije pokazalo da mogu da traju kroz brojne cikluse punjenja.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()