Šta EU želi da izbegne sa novim Euro 6e standardom emisija?
Prodavci novih automobila pojedinih EU zemalja motivišu građane da u ovoj godini intenziviraju nabavku plug-in hibrida, jer će PHEV modeli u 2025. godini biti znatno skuplji. Pooštrava se pravilnik o testovima CO2 emisija, što znači da ovaj tip hibrida više neće ispunjavati uslove za državne podsticaje pri kupovini.
Prema prodajnim rezultatima u Evropi, evidentno je da električni automobili sve manje zanimaju kupce. Mnogi se okreću hibridima, ali nisu ni svi tipovi "mešanaca" poželjno rešenje.
Nulta emisija bila je gorući problem za koji su se proizvođači automobila uhvatili “kao pijan plota”, kako bi smanjili prosečne emisije CO2 cijele game vozila kako bi izbegli kazne. Međutim, kako prodaja baterijskih vozila ne ide po planu, nema ništa od smanjenja CO2 vrednosti, a to znači da će proizvođači snositi višemilionske kazne.
Ponuđeno rešenje u obliku plug-in hibrida zadnjih godina jenjava kod kupaca, a to je uostalom potvrdio i njihov pad prodaje u ovoj godini od skoro 20 posto, što naravno proizvođače ne ostavlja ravnodušnim. Međutim, na pojedinim EU tržištima dok još ima subvencija za taj tip vozila, prodavci novih automobila motivišu građane da kupovinu obave u ovoj godini dok su povoljniji.
Prošle godine u proleće, Evropska unija analizirala je podatke o potrošnji goriva i električne energije PHEV-ova nakon što je obavezala proizvođače na ugradnju mernog uređaja u takve modele.
Cilj EU je bio otkriti odstupanja za koja se znalo da postoje, ali bili su potrebni čvrsti podaci za potvrdu sumnji i na kraju adekvatne reakcije zakonodavca. Provedena detaljna analiza naterala je Evropu da ponudi veću transparentnost u pogledu ovih mjrenja, uspostavljajući novu regulativu koja će stupiti na snagu prvog dana 2025. godine. Novi propisi dolaze kao posledica zloupotrebe nižih emisija CO2, jer su proizvođači često komunicirali vrednosti ispod 50 grama po pređenom kilometru.
Ispitivanja i testovi tokom faze homologacije daju rezultate o potrošnji goriva i emisija koji su delomično istiniti, a delomično ne. Mjerenje se provodi s potpuno napunjenom baterijom, ali velika većina lenjih vlasnika je ne puni redovno, tako da motor s unutrašnjim sagorevanjem ustvari pogoni ove automobile. Lažna slika je godinama pogodovala PHEV modelima.
Šta EU želi da izbegne sa novim Euro 6e standardom emisija? To će u slučaju PHEV vozila činiti dva testa jednake udaljenosti, jedan s napunjenom, drugi s ispražnjenom baterijom, tako da će analiza dva testa ponuditi rezultat bez i sa emisijama. Već sada se može pretpostaviti da će emisije biti veće i da PHEV modele čeka "kazna".
Proizvođači će morati da pronađu načine da usklade emisije, bilo kroz adaptaciju motora smanjenjem snage, s redukcijskim uređajima ili povećanjem električnog dometa za dva do tri puta od onoga što trenutno nude. Sve skupa podiže prašinu, jer realno neće biti izvodivo. Dakle, izvesno je da će PHEV automobili poskupiti, a veće cine će naravno ponovo platiti krajnji kupci, prenosi Klix.ba.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.