Trendovi u auto-industriji se mijenjaju, čak i kad su u pitanju boje automobila
Globalno tržište boja za automobile vidljivo se menja unazad nekoliko godina, a taj trend nastavio se i u 2024. godini. Potrošači se udaljavaju od tradicionalno omiljenih boja poput bele i srebrne, koje su godinama bile u apsolutnoj prevlasti. Sada njihova popularnost beleži pad, i to u korist blistavih nijansi, toplih neutralnih boja i raznolikije palete boja.
Naime, iako je bela i dalje prvi izbor potrošača, sve su privlačnije tople boje poput žute i bež, a zelena je sve popularnija u svim regijama. Zamah dobijaju i akromatske boje, npr. crna i siva.
U regiji Evropa, Srednji istok i Afrika (EMEA) akromatske boje u stalnom su porastu. Tako se njihov udeo povećao sa 72 odsto u 2021. na gotovo 80 odsto u 2024. godini. To upućuje na privlačnost neutralnih tonova. Bela je i dalje broj 1, a u stopu je prati siva. Međutim, sve je popularnija bež boja čiji se tržišni udeo gotovo udvostručio.
"Bež i neutralne boje podstiču smirenost i osjećaj profinjenosti te odražavaju želju za stabilnošću u današnjem ubrzanom svetu", kaže Mark Gutjahr, direktor međunarodnog dizajna automobilskih boja u BASF-u.
"One omogućuju potrošačima da izraze individualnost, a istovremeno obezbjđuju bezvremensku elegantnost u dizajnu automobila."
U kompaniji kažu kako rast popularnosti sive boje omogućava širok raspon tonova, od hladnih metalik do toplih zemljanih, pa ova boja nudi dubinu koja može biti iznenađujuće vibrantna.
Siva boja trenutno zauzima čak 20 odsto tržišta. Crna je u odnosu na 2023. godinu pala za dva postotna boda, a bela za čak pet postotnih bodova.
"Siva redefiniše stil automobila i sve je popularnija zbog svoje svestrane sofisticiranosti, a potrošači se udaljavaju od tradicionalne bele i crne", kaže Victoria Fislage, viša direktorica za dizajn u BASF-ovu Sektoru premaza.
Akromatske su boje i dalje prvi izbor za 83 odsto potrošača. Popularnost crne porasla je za dva postotna boda, potvrđujući njeno povezivanje s elegancijom. Nasuprot tome, bela je zabeležila pad za više od dva postotna boda.
U međuvremenu rastu kromatske boje, osobito žuta, na čelu s mekšim tonovima poput pastelnih i bež-sivih (greige). Ove nijanse asociraju na sklad između veštačke inteligencije i čoveka te na održivost, posebno u dizajnu električnih vozila, ističu iz BASF-a.
"Zemljane i pastelne nijanse žute prenose današnje vjednosti – funkcionalnost, održivosti saživot s prirodom", izjavila je Chiharu Matsuhara, direktorka dizajna automobilskih boja za regiju Azija i Pacifik, prenosi Index.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.