Misija filtera goriva je da se brine o zdravlju motora
Funkcija filtera goriva jeste da zadrži sve nečistoće i prljavštine od ulaska u motor, pa je samim tim veoma važna komponenta svakog vozila. Ipak, mnogi se pitaju da li je čišćenje ovog filtera koje predstavlja jeftiniji i jednostavniji metod dovoljno efikasno kao i zamena.
Filter goriva je prisutan i u benzinskim i u dizel automobilima, a njegova uloga je ključna za pravilan rad motora vozila. Pored pravilnog održavanja, potrebno je razjasniti i da li ga je bolje zameniti ili jednostavno očistiti.
Misija filtera goriva je da se brine o zdravlju motora. Tačnije, on sprečava da bilo kakva nečistoća dospe u sistem ubrizgavanja.
Kada je filter goriva začepljen (delimično ili potpuno), motor ne dobija potrebnu količinu benzina ili dizela da bi mogao normalno da funkcioniše. Pritisak će biti niži nego što bi trebalo da bude, a dizne, sa svoje strane, neće obezbediti gorivo koje je naredila upravljačka jedinica.
Očigledno je da vozilo u tom slučaju neće raditi ispravno. U najboljem scenariju neće imati dovoljno snage, a u najgoroj situaciji može doći do ozbiljnog kvara, kao što su nekontrolisane eksplozije u cilindrima. Proizvođači i mehaničari ne preporučuju čišćenje filtera goriva. Razlog? Bez obzira koliko iscrpan bio ovaj proces, nečistoće koje ga blokiraju nikada nisu potpuno uklonjene.
Suprotno onome šta se dešava sa drugim filterima, kao što je filter vazduha, u ovom slučaju čišćenje ne bi imalo željeni efekat. Zbog toga se preporučuje zamena filtera goriva. To je jednostavna mehanička operacija koja ne zahteva puno rada. Konačni trošak, uz potpuno novi filter, ne bi trebalo da vas košta više od 50 evra.
I sada dolazimo do neizbežnog pitanja: koliko često mora da se menja filter goriva? Interval zavisi od svakog modela, a pre svega od pređenih kilometara. Svaki proizvođač daje orijentacioni vremenski period, ali većina cilja na 60.000 kilometara: međutim, preporučljivo je zameniti ga i ranije kako bi se obezbedio ispravan rad motora.
Kako piše Auto Klub, automobil će sam biti zadužen za slanje signala vozaču kada filter goriva uđe u poslednji deo svog životnog veka. Jedan jasan znak su problemi sa paljenjem, a drugi su čudni ili nepravilni zvukovi kada se vozilo pokrene ili kada motor radi u praznom hodu.
Još jedan znak koji može biti pokazatelj prljavog filtera je naglo povećanje i smanjenje snage, kao i neuobičajeno povećanje potrošnje. Ako je automobil duže vreme stajao, moguće je da će pri ponovnoj vožnji doživeti pad broja obrtaja i zaustaviti se.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.