Način obraćanja chatbotovima utiče na njhovu tačnost
Foto: ShutterstockLjudi razgovaraju neformalno s chatbotovima, što smanjuje AI-ovu tačnost. Novo istraživanje pokazuje kako prilagođavanje stila i treniranje AI modela mogu poboljšati razumevanje namera korisnika.
Naučnici Fulei Zhang i Zhou Yu iz Amazona analizirali su način na koji korisnici razgovaraju as ljudskim agentima u poređenju sa chatbotovima na osnovu velikih jezičkih modela (LLM). Koristeći model Claude 3.5 Sonnet, procenili su pristojnost, tečnost i raznolikost vokabulara. Došli su do zaključka da su da su korisnici znatno manje formalni i pristojni kada razgovaraju s chatbotovima. Prema rezultatima dobijenim Claudeom, komunikacija sa ljudskim agentima bila je 14,5 posto pristojnija i formalnija, 5,3 posto tečnija i 1,4 posto raznolikija u rečniku.
Korisnici prilagođavaju svoj jezični stil u razgovorima s LLM-ovima, stvarajući poruke koje su kraće, direktnije, manje formalne i gramatički jednostavnije. To ponašanje verovatno proizlazi iz korisničkog shvatanja chatbotova kao manje društveno osetljivih ili manje sposobnih za nijansirano tumačenje, napisali su autori u istraživanju koje je objavljeno na preprint serveru arXiv i koje čeka recenzije.
U drugoj fazi, Zhang i Yu obučili su model Mistral 7B na 13.000 razgovora između ljudi, a zatim ga testirali na 1357 interakcija korisnika s chatbotovima. S obzirom na to da je Mistral bio treniran na ljudskim dijalozima, često je pogrešno tumačio korisničke namere u razgovorima s AI-em, zbog ranije navedenih razlika.
Pokušaji poboljšanja razumevanja koji su koristili Claude AI za stilsku preoblikovanje korisničkih poruka u "minimalnom" ili "obogaćenom" obliku, zapravo su smanjili tačnost, za 2,6 posto odnosno 1,8 posto. Kombinovanjem oba pristupa tačnost se poboljšala za 2,9 posto, što ukazuje na važnost prilagođavanja stila komunikacije.
Noah Giansiracusa sa Univerziteta Bentley, koji nije sudelovao u istraživanju, smatra da različit ton prema chatbotovima ne treba shvatati negativno. Rekao bih da je dobro kada ljudi znaju da razgovaraju s botovima i prilagođavaju svoje ponašanje u skladu s tim, rekao je za New Scientist Giansiracusa.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







