Poverenje potrošača u influensere nastavlja da opada, dok raste poverenje u preporuke vršnjaka, a i dalje se čini da bi svi među influensere
Istraživanje koje je sproveo EnTribe pokazuje da 81 odsto korisnika smatra da angažovanje influensera od strane brendova nema nikakav uticaj na njih ili ima čak negativan uticaj.
Poverenje potrošača u influensere nastavlja da opada, dok raste poverenje u preporuke vršnjaka. To znači da je za brendove najbolje da koriste sadržaj koji generišu korisnici (UGC).
Prema anketi EnTribe-a iz aprila 2023. godine, 51% korisnika jednostavno skroluje preko postova uticajnih ljudi kada ih vidi u svojim fidovima. Punih 29% reklo je da potpuno mrze sadržaj uticajnih ljudi.
Čini se da bi sada svi da budu neki influenseri, ali ako uzmemo u obzir navedene podatke - kakva je njihova budućnost? U gostima nam je u emisiji "Popodne" bio influenser Milan Maglov koji je govorio upravo o tome.
"Negde dolazi do prezasićenja kod ljudi koji prate influensere, ako se pretera uvek može biti kontraefekat, to je kao sa reklamama na televiziji. Jedno je kada ljude pitate na ulici da li ih smaraju reklame, oni kažu da. Međutim, rekao bih da nije tačno da brendovi ne angažuju influensere, oni sve više njih angažuju i svaka kampanja ima budžet za influensere. Ne bih rekao da je uticaj influensera kada je prodaja u pitanju opao, već da su se influenseri izveštili veoma u prodaji", istakao je Maglov i dodao:
"Imamo i drugu krajnost, kada neko pretera i nije vešt u tome, onda opada interesovanje. Posao influensera neće nestati, biće ih sve više, ako nestane Instagram pojaviće se nova mreža, influenseri će se samo prilagoditi. Kada se stekne znanje obraćanja publici i da plenite pažnju, to možete koristiti na bilo kojoj platformi. I kad ljude influenseri smaraju, oni kliknu da vide ipak šta je rekao, reklamirao".
Mnogi ljudi proizvode koje kupuju, to upravo rade po preporuci influensera i tako ih pronalaze i pazare.
"Sami moramo da odlučimo kome verujemo i kako ćemo shvatiti reklamu influensera. Većina influensera filtrira šta reklamira, ne želimo da stojimo iza onoga u šta ne verujemo, ne želimo da izgubimo kredibilitet. Mnogi zbog novca reklamiraju stvari koje ne koriste, ali to je normalno. Na državi je da donese određene zakone i reši pitanje toga kako javne ličnosti i influenseri promovišu lekove, kladionice i tome slično. Mislim da do toga treba da dođe, kao što imamo zabrane za promociju alkohola i duvanskih proizvoda. To nije regulisano, te ne treba samo kriviti influensere za sve".
U javnosti je trenutno "bura" zbog plaćanja verifikacije Instagram profila i sada za nekoliko dolara ljudi mogu biti "bitni". Da li je to stvarno važno?
"Zaista je to pre bio prestiž, sada je Meta odlučila da to bude dostupno svima, ako plate članarinu. Ljudi negativno to komentarišu, nemam ništa protiv te kupovine, ali ako je taj neko bitna ličnost. Potpuno je nelogično da sa 200 pratilaca vi verifikujete profil, pomalo je to smešno, ali ipak na ljudima je odluka šta žele. Nisam kupio kvačicu, ne znači da neću, videćemo", rekao je Milan Maglov.
U svetu interneta pojavia se i platforma Threads koju je nedavno lansirala Meta, kao pandan Tviteru. Ipak, kako vreme odmiče, vidljivo je da se nije "proslavila".
"Pratim sve novo, Treds je eksplodirala u prvih nekoliko dana, međutim već je dosta opao ingejdžment. To neće biti neko novo, sledeće čudo. Na njima je sada da poboljšaju tu aplikaciju, da joj dodaju mogućnosti. Meti to znači jer sve umrežava, a to će isto u budućnosti raditi i Ilon Mask".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.