Korona loša za nas, a dobra za svemir? Istraživači kažu da se površina Meseca ohladila tokom lokdauna

Studija su sproveli indijski naučnici korišćenjem podataka NASA-inog Lunarnog izviđačkog orbitera (LRO)

01.10.2024. 18:39
mesec svemir pixabay-665ae22a99193.webp Foto: Pixabay

Pandemija kovid-19 i kasniji lokdaun imali su značajan uticaj na površinsku temperaturu Meseca, tvrdi se u  studiji koju su objavili indijski naučnici u Mesečnim vestima Kraljevskog astronomskog društva.

Studija, sprovedena korišćenjem podataka NASA-inog Lunarnog izviđačkog orbitera (LRO), zaključila je da je primećeno smanjenje temperature površine na Mesecu tokom noći od -265 stepeni Celzijusa do -263 stepeni Celzijusa tokom najstrožeg perioda lokdauna od aprila do maja 2020, preneo je Vio njuz.

"Mesec je verovatno iskusio efekat kovid-19 lokdauna, vizualizovan kao neobičan pad lunarnih noćnih temperatura na površini tokom tog perioda", navodi se u studiji.

Istraživači su pripisali pad temperature na površini Meseca smanjenju odlazećeg zračenja Zemlje tokom lokdauna.

Zbog drastičnog smanjenja ljudske aktivnosti tokom lokdauna, došlo je do značajnog smanjenja emisije gasova staklene bašte i aerosola što je dovelo do zadržavanja manje količine toplote i ponovnog emitovanja iz Zemljine atmosfere, zaključili su oni.