Kvantni skok čovečanstva: Kineski naučnici otkrili revolucionarni način za "pravljenje" vode na Mesecu

06.09.2024. 16:33
moon, mesec, planeta, pixabay-65d9b14c19e93.webp Foto: Pixabay

Kineski naučnici otkrili su pionirske metode za izvlačenje vode iz lunarnog tla nakon analize uzoraka koje je izvukla misija Čang. To bi moglo da donese veliki pomak u budućim misijama na mesec i potencijalnoj prvoj bazi na Mesecu.

Istraživači iz Kineske akademije nauka formulisali su inovativan pristup koji bi bio sposoban da proizvede do 76 litara vode iz oko jedne tone lunarnog tla, što bi bio važan temeljac za postavljenje istraživačke stanice. Ta količina vode predstavlja dnevne potrebe za 50 ljudi.

"Dok smo zagrevali rudu titanijuma gvožđa u lunarnom tlu, očekivali smo da se oslobodi helijum, umesto toga bili smo zapanjeni mehurićima vode na ekranu", istakao je Čen Sjao, jedan od istraživača.

Istraživači su otkrili da minerali sa mesečevog tla, obogaćeni česticama sunčevog vetra, sadrže značajne rezerve vodonika. Kada je podvrgnut visokim temperaturama, vodonik dolazi u interakciju sa oksidima gvožđa unutar minerala, dajući elementarno gvožđe i velike količine vode. Tečnost se dobija na temperaturi koja prelazi 1.000 stepeni.

"Ovo je potpuno nova metoda proizvodnje vode. Prirodna voda na Mesecu je obično između 0,0001 odsto i 0,02 odsto, što čini ekstrakciju neverovatno teškom. Kroz ovu metodu, sadržaj vode koji dobijemo može da premaši 5 odsto težine mesečevog tla", rekao je Vang Junkiang, istraživač na institutu Ningbo.

Dok su se ranija istraživanja fokusirala na identifikaciju tragova vode u mineralima lunarnog tla, oskudica sadržaja vode predstavljala je izazove za njeno vađenje i primenu na površini Meseca. Shodno tome, stručnjaci kažu da će istraživanje novih lunarnih vodnih resursa i metoda izvlačenja vode nesumnjivo usmeriti tok budućih poduhvata.

Kina je objavila planove da do 2030. realizuje sletanje na Mesec sa ljudskom posadom kako bi izvršila naučne eksperimente.