Stiže spas za našu planetu: Ozonski omotač Zemlje biće zaceljen do 2040. godine

Ozonska rupa će biti sasvim zaceljena iznad većeg dela planete u roku od naredne dve decenije, a iznad polova do 2066. godine, tvrdi studija UN

09.01.2023. 18:58

Ozonski omotač Zemlje koji štiti planetu od ultraljubičastog zračenja za veći deo čovečanstva biće zaceljen do 2040. godine, navodi se najnovijoj naučnoj studiji Ujedinjenih nacija.

Takozvana ozonska rupa, koja je nekad bila smatrana za veliku pretnju za čovečanstvo, biće sasvim zaceljena iznad većeg dela planete u roku od dve decenije, prenosi Gardijan.

Na polovima Zemlje oprovak ozonskog omotača potrajaće duže, oblast iznad Arktika biće zaceljena do 2045, a oblast iznad Antarktika do 2066. godine.

Neophodno je da vlade država preduzmu odlučne mere i postepeno izbace iz upotrebe supstance koje uništavaju ozonski omotač, tvrde UN u studiji.

"Akcija za oporavak ozonskog omotača je presedan za klimatske kampanje", izjavio je Peteri Talas, šef Svetske meterološke organizacije (WMO), koja je predstavila studiju.

Talas je dodao da uspeh u zaceljivanju ozonskog omotača pokazuje šta "može i mora da se uradi" sa fosilnim gorivima da bismo ograničili efekat staklene bašte i smanjili globalno zagrevanje.