Nokia demonstrirala "budućnost glasovnih poziva"

Zahvaljujući novoj tehnologiji, telefonski razgovori biće značajno kvalitetniji i izgledaće kao da se sagovornici nalaze pored vas.

10.06.2024. 16:14
  • Podeli:
nokia reuters-66670a2a30d60.webp Foto: Reuters

Profimedia
"Demonstrirali smo budućnost glasovnih poziva", pohvalio se nedavno izvršni direktor Nokije Peka Lundmark, nakon što je obavio telefonski poziv korišćenjem nove tehnologije nazvane imerzivni audio i video. Radi se o tehnologiji zvuka u tri dimenzije zahvaljujući kojoj interakcija s osobom s druge strane slušalice ili ekrana zvuči realnije, odnosno kao da se osobe koje razgovaraju nalaze u istoj prostoriji.

U pitanju je istorijski trenutak, kako kažu iz Nokije, najveći korak napred u iskustvu glasovnih poziva uživo od uvođenja zvuka monofone telefonije koji se koristi u pametnim telefonima i računarima. Zanimljivo, Lundmark je pre više od tri decenije učestvovao u još jednom istorijskom trenutku, pa se 1991. godine nalazio u prostoriji u kojoj je obavljen prvi 2G glasovni poziv.

Razlika između sadašnjeg zvuka na telefonima i imerzivnog zvuka koji su demonstrirali iz Nokije jeste to što trenutno pozivi putem pametnog telefona kompresuju audio elemente pa je reč o zvuku s manje detalja, dok će nova tehnologija doneti 3D zvuk koji, ne samo da će biti bolji i kvalitetniji, već će osobe koje razgovaraju preko veze imati osećaj kao da se nalaze jedna pored druge. Ono što je važno naglasiti jeste da je Nokia za takav poziv budućnosti iskoristila postojeći smartfon povezan s 5G mrežom pa je za implementaciju ove tehnologije potrebno imati dva mikrofona na telefonima, što većina modernih smartfona već ima.

"Ovo sada postaje standardizovano tako da pružaoci mrežnih usluga, proizvođači čipova i mobilnih uređaja, mogu da počnu s implementacijom u svoje proizvode", objasnio je Lukander.

Tehnologija koju je Nokia predstavila i koja bi trebala da dodatno poboljša kvalitet razgovora, nije namenjena samo za razgovor između dve osobe, već se može iskoristiti i u konferencijskim pozivima. U tom slučaju, glasovi svih učesnika takvih poziva mogu da se razdvoje na osnovu njihove lokacije u prostoru, što bi značajno trebalo da poboljša onlajn sastanke i virtuelne konferencije.

Iako se trend rada od kuće u poslednje vrijeme ponovno promenio i šefovi žele da radnici što više vremena provode u kancelarijama, mnogi i dalje često održavaju online sastanke i konferencije pa je jasno da bi ova tehnologija mogla značajno da poboljša njihovo iskustvo komunikacije, prenosi B92.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()