Istraživanje otkriva kako prevaranti na društvenoj mreži X, nekadašnjem Twitteru, manipulišu sa plavim kvačicama da bi izvukli osetljive informacije od korisnika
Ilon Mask je društvenu mrežu Twitter preoblikovao u X, donoseći sa sobom brojne izmene koje su značajno uticale na sistem verifikacije naloga, poznat po svojim plavim kvačicama.
Ova promena dovela je, međutim, do potencijalno ozbiljnih posledica za korisnike, pokazuje najnovija analiza kompanije za sajber bezbednost Kaspersky.
Ne tako davno, plava kvačica na Twitteru značila je da se radi o verifikovanom nalogu, što je korisnicima davalo osećaj poverenja.
Međutim, otkako je Twitter postao X i uveo opciju za kupovinu plave kvačice kao deo X Premium pretplate, ovaj sistem je postao ranjiv na zloupotrebu.
Prevaranti su prepoznali ovu slabost i koriste je kako bi tragali za korisnicima koji javno izražavaju svoje nezadovoljstvo prema uslugama raznih kompanija.
Počevši od komunikacije na X-u, prevaranti kasnije prelaze na privatne mesindžere ili pozive kako bi izvukli osetljive finansijske informacije od korisnika.
Nažalost, primeri ovakvih prevara nisu retkost. Na primer, korisnik koji se žalio na Booking.com zbog kašnjenja povraćaja novca kontaktiran je putem naloga koji je izgledao kao zvaničan nalog podrške kompanije. Prevaranti su ga potom preusmerili na WhatsApp i obećali povrat novca preko "partnera", tražeći od njega da preuzme određenu aplikaciju. Iako je korisnik posumnjao na vreme i izbegao prevaru, nisu svi te sreće.
I sama struktura novih oznaka na X-u stvara konfuziju. Pored plavih kvačica, uvedene su i zlatne i sive oznake sa potpuno drugačijim značenjima. Na primer, zlatne oznake označavaju naloge kompanija, ali i dalje postoji mnogo neslaganja i nesklada u vezi sa time koji nalozi su povezani sa kojom kompanijom.
Zbog ovih komplikacija, ne postoji jednostavan način da se utvrdi autentičnost naloga na X-u. Stručnjaci preporučuju dodatnu proveru i oprez pri deljenju ličnih i finansijskih informacija.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.