Roditelji u strahu od veštačke inteligencije: ChatGPT će deci raditi domaći

'Danas smo tek na početku jednog procesa, čiju dinamiku i razmere još uopšte ne možemo da procenimo', smatra predsednik Nemačkog udruženja nastavnika

21.04.2023. 14:37
  • Podeli:
Veštačka inteligencija_ChatGPT_internet_Foto Sebastian Gollnow_dpa-6442835b2d92e.webp Foto: Sebastian Gollnow / dpa

Može da napiše predavanje, novinski tekst, komponuje i za kratko vreme je dospeo do najšire javnosti – ChatGPT odavno više nije samo za eksperte i štrebere. Roditelji u Nemačkoj brinu zbog mogućeg korišćenja tog programa veštačke inteligencije u školama.

U anketi Fondacije Vodafon (Vodafone) 60 odsto roditelja je reklo da je veštačka inteligencija opasna za učenike. Oko 30 odsto pak u širenju nove tehnologije vidi šansu. U ukupnom stanovništvu Nemačke skeptičnih je nešto manje – 57 prema 35 odsto.

A šta je zapravo ChatGPT o kome priča ceo svet?

Program za ćaskanje. Ali korisnik se ne dopisuje sa ljudskim bićem već sa kompjuterom koji reaguje kao čovek i odgovara na pitanja iz najrazličitijih oblasti. U stanju je, na primer, i da interpretira književnost, piše pesme i priče. Javnosti je dostupan od novembra.

Deset odsto roditelja srednjoškolaca je u anketi navelo da njihova deca već koriste ChatGPT, na primer za domaći zadatak. Većina pritom ne veruje da ć́e to staviti tačku na tradicionalni domaći. Ipak, većina roditelja je protiv korišćenja programa u školama.

"Danas smo tek na početku jednog procesa, čiju dinamiku i razmere još uopšte ne možemo da procenimo", izjavio je predsednik Nemačkog udruženja nastavnika Hajnc Peter Majdinger.

Veštačka inteligencija će, prema njegovim rečima, promeniti nastavu, škole i strategije edukacije učenika.

Ipak, većina nemačkih građana, njih 85 odsto, ne smatra da će veštačka inteligencija potisnuti ili zameniti prosvetne radnike. To mišljenje deli i Majdinger, koji veruje da lični odnos učitelja i učenika ostaje ključ za uspešan obrazovni proces.

Čak 74 odsto ispitanih slaže se da će sa jačom upotrebom veštačke inteligencije u školama, taj odnos morati da se redefiniše, kao i to šta je rezultat sopstvenog intelektualnog napora uključenih u nastavu.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()