Svaki sedmi Švajcarac žrtva sajber prevare: Na udaru mladi, a evo i zašto

Anketa je takođe pokazala da je samo trećina žrtava prijavila prevaru policiji

11.05.2025. 14:24
  • Podeli:
sajber bezbednost kriminal, haker, hakeri, hakerski napad, veštačka inteligencija, tehnologija, interne bezbednost krimilan - shutterstock_2484589359-6749cbb326ad3.webp Foto: Shutterstock

Jedan od sedam odraslih Švajcaraca bio je žrtva sajber prevare, a jedna trećina žrtava izgubila je više od 1.000 švajcarskih franaka (oko 1.070 evra), pokazuju rezultati ankete koju je sproveo institut Sotomo u ime osiguravajuće kuće AXA .

Anketa je takođe pokazala da je samo trećina žrtava prijavila prevaru policiji, prenosi portal SWI.

Zvanične statistike kriminaliteta ukazuju na oštar porast ovog tipa prevare, a prema zvaničnim podacima prošle godine u Švajcarskoj je zabeleženo više od 59.000 onlajn krivičnih dela.

Iz grupe osoba koje su prevarene za više od 1.000 švajcarskih franaka prijavu policiji je podnelo manje od polovine, njih 46 odsto.

Kako navodi portal SWI iznenađujuće je da su mladi ljudi više pogođeni ovom vrstom prevara od starijih, što se delimično može objasniti činjenicom da mlađi ljudi češće kupuju preko interneta pa su stoga više i izloženi.

Većina prevara izvodi se preko lažnih onlajn prodavnica, čak 38 dosto, a slede krađe ličnih podataka putem imejlova, tzv. fišing, sa 33 odsto.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()