Električni trotineti su još od prošle godine važna tema među sugrađanima i većina njih podržava nove propise.
Vožnja električnih trotineta polako izlazi iz "sive zone" kada je zakon u pitanju. Za to možemo zahvaliti samo jednom vozaču trotineta koji je auto-putem išao brzinom od 80 km/h, posle čega je odlučeno da se uvede registracija lakih električnih vozila.
Istraživali smo šta sve mora da ispunjava trotinet kako bi dobio nalepnicu da bi uopšte mogao da učestvuje u saobraćaju.
Trotinet je odavno prestao da bude zabava za decu. Oni električni koje svakodnevno viđate na beogradskim ulicama to svakako nikada nisu ni bili.
„Čovek koji trči, pa padne, najobičnijim korakom, 10, 15 km na sat, pa padne, pa slomi nogu, ruku ili rebra. Zamislite sad nekoga ko ide 25 km na sat padne ili se sudari sa nekim drugim ko ide takođe tom brzinom. Mogu nastati vrlo vrlo ozbiljne povrede“, objašnjava za UNU profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić.
Svaki vozač bez obzira na godine mora da nosi kacigu, a prsluk je obavezan za maloletne vozače. Novina je da će od 15. juna samo laka električna vozila sa važećom registracijom moći da učestvuju u saobraćaju.
„Nalepnica ima tri broja, to su u stvari tehničke karakteristike električnog vozila odnosno trotineta“, kaže nam pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković.
Prvi broj pokazuje snagu koju ima motor, koja ne sme biti veća od 0,6 kilovati, drugi - maksimalnu brzinu koja ne sme da prelazi 25 kilometara na čas, i treći masu praznog praznog vozila koja ne prelazi 35 kilograma.
„Inače, Zakon o bezbednosti saobraćaja, posebnom izmenom i dopunom, uveo je novu definiciju lakog električnog vozila. Znači to je vozilo koje ima minimum dva točka, zatim mehanički volan i ono što je jako bitno, nema mesta za sedenje“, ističe Koković.
Električni trotineti su još od prošle godine važna tema među sugrađanima i većina njih podržava nove propise.
U praksi, i dalje postoje vozači električnih trotineta koji se ne pridržavaju ovih pravila, niti poznaju opšta pravila u saobraćaju.
„Ono što je malo nelogično i sporno, da lice koje upravlja vozilom, koje je ravnopravni učesnik u saobraćaju na putevima, može da, odnosno dozvoljeno je da upravlja, a da nema potvrdu o poznavanju bar propisa“, kaže profesor Vujanić.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.