UNA proverava: Da li u obrazovanju ima mesta za veštačku inteligenciju?

Generacije koje su sada u školskim klupama, rođene su sa tehnologijom

Autor: Stefan Dević
10.07.2023. 21:00
  • Podeli:

Naširoko poznati program za veštačku inteligenciju ChatGPT postaje deo svakodnevice učenika i studenata koji će sve više koristiti ovaj alat, kako bi lakše i brže obavljali zadatake. 

Ali, donosi im i određene probleme, jer tokom pisanja radova manje koriste literaturu i diskusiju sa profesorima, ocenjuju stručnjaci. 

Zbog toga smo istražili da li ima mesta u obrazovanju za veštačku inteligenciju i u kojoj meri.  

Generacije koje su sada u školskim klupama, rođene su sa tehnologijom. 

Hteli to nastavnici i profesori ili ne, oni će sigurno koristiti alate za veštačku inteligenciju u toku svog školovanja. 

Zbog toga je reditelj i profesor Stanko Crnobrnja ohrabrio polaznike svojih predavanja da koriste softver poput ChatGPT-a.

"Rezultat je verujte vrlo prepoznatljiv i dobar i kvalitetan i opet zavisi od pojedinca. Neko postavi neko slabije pitanje, neko zada slabiji zadatak, a neko zada odličan zadatak i traži još i onda AI ima šta da radi i dolazi nazad sa ozbiljnom količinom podataka u ozbiljno kratkom roku", kaže reditelj i profesor na Fakultetu za medije i komunikacije Stanko Crnobrnja.

ChatGPT je jedan od mnogih alata koji koriste veštačku inteligenciju za sintezu svih raspoloživih zadataka na datu temu, uz to korisniku daje mnogo ideja za rešenje određenog problema. 

Takav softver pravi revoluciju i u medicini, pa je neizbežno da se koristi u obrazovanju, pogotovo u analizi i u dijagnostici bolesti.      

"Ja ovde predajem i na Računarskom fakultetu studentima o analizi i dijagnostici karcinoma preko preciznije analize slike, čak i u predikciji bolesti karcinoma - Kako onda taj softver vama pomaže? - Pomaže mi zato što su mnogo bolje te rezolucije, može mnogo više slika, konkretno možete ogromna broj slika da ubacite i da nađete da li je i gde je kancer ili neka druga bolest", kaže vanredni profesor Računarskog fakluteta Univerziteta UNION Jelena Vasiljević.

Poput majstora koji koristi francuski ključ ili snimatelja koji koristi kameru, tako alat učenika može da bude ChatGPt. 

Samo od njih zavisi kako će ga koristiti.  

 "Može da se učini da jedan deo te generacije da bude malo lenj zato što ima toliko moći na pritisak dugmeta ali nemojte zaboraviti da je ljudska mašta nesaglediva i da jednom kada prihvate te alate oni će da napreduju dalje sa maštom, neće ostati tu. Oni će da traže više i to je odlika ljudskog bića da traži nove horiznte koje će da osvoji", dodaje Crnobrnja.

Iako su stručnjaci pretežno naklonjeni novim tehnološkim tendencijama, ima i onih koji takve alate u obrazovanju dovode u pitanje, zbog razvoja kreativnosti kod mladih ljudi u dobu kada je ona najznačajnija. 

I pored toga, upućeni smatraju da se previše na važnosti daje negativnim aspektima kod novotarija poput ChatGPT-a. 

Softver veštačke inteligencije ne može da zameni znanje, koje se proverava i usmenim putem, i kroz tu razmenu lako je uveriti se da li se poklapa ono što učenik ili student govori sa onim što piše na papiru.   

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()