YouTube počeo sa testiranjem novog mobilnog interfejsa: Korisnici podeljeni, evo šta se menja

Promene nisu zaobišle ni YouTube Shorts

03.10.2025. 19:01
  • Podeli:
youtube, jutub, jutjub - profimedia-0648854707-67740797757cf.webp Foto: Profimedia

YouTube je započeo testiranje novog mobilnog interfejsa, a promene su toliko upadljive da su odmah izazvale podele među korisnicima. Iako novi dizajn još nije dostupan svima, oni koji su ga već videli, ne štede komentare – od oduševljenja do frustracije.

Najupadljivija novost je postavljanje većih profilnih slika tik uz naslov videa, dok su se tradicionalna imena kanala povukla u korist @korisničkih imena. Red dugmadi ispod videa, među kojima su “lajk”, “dislajk”, “podeli”, “preuzmi” i “subscribe”, sad sadrži samo ikone, bez teksta. Zvonce za notifikacije takođe je pomereno i sada predvodi red dugmadi.

Promene nisu zaobišle ni YouTube Shorts – dugmad su manja, a deo korisnika se žali da su sad teža za korišćenje, naročito na manjim ekranima.

Ovo je ograničeni test, ali sve ukazuje da YouTube ozbiljno planira globalnu promenu. Platforma želi čistiji, sadržaj-prvi pristup, ali ostaje pitanje da li će korisnici prigrliti novi izgled ili će se kompanija ipak morati vratiti starom.

Komentari iz sveta tehnologije i reakcije korisnika pokazuju da je novi YouTube mobilni dizajn dočekan s velikom pažnjom, ali i skepticizmom. Prema jednim izveštajima, najkontroverznija promena je uklanjanje imena kanala ispod videa, čime se dodatno potencira @korisničko ime i profilna slika, a pojedini korisnici smatraju da je ovaj izgled “previše zbijen” i da smanjuje preglednost ključnih informacija.

Takođe, naglašava se da je promena rasporeda dugmadi i veličine ikona u Shorts videima dovela do podele: dok neki smatraju da je interfejs čistiji i moderniji, drugi žale za starim, funkcionalnijim rasporedom. Slično navodi i WebProNews, ističući da su ovi potezi deo šire strategije isticanja identiteta kreatora, što je pokušaj zadržavanja korisnika u konkurenciji s TikTok-om i sličnim platformama. Veći logo donosilaca sadržaja sada je u prvom planu, kako bi se poboljšala prepoznatljivost i podstakla lojalnost gledalaca.

Reddit i društvene mreže prepuni su podeljenih mišljenja – deo korisnika ističe da “gubi kontekst” i kritikuje smanjenje preglednosti, dok drugi pozdravljaju minimalistički, sadržaj-prvi pristup i mogućnost lakšeg fokusiranja na video. Na nekim uređajima još nije pušten novi izgled, što govori o tome da YouTube testira reakcije pre nego što odluči o globalnom uvođenju, piše Android central.

Industrijski stručnjaci ocenjuju da je ova promena deo trenda personalizacije i isticanja vizuelnog brenda kreatora, što prati slične poteze na rivalima poput TikTok-a i Instagrama. Da li će novi izgled postati standard, sada zavisi od povratnih informacija korisnika i njihove sposobnosti da se prilagode, ali jedno je sigurno – malo koja promena na YouTube-u je do sada izazvala toliko različitih stavova i rasprava, piše Benchmark.rs.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()