Apeli i akcije ne pomažu: UNA pita - zašto u Srbiji veliki broj ljudi gine u saobraćajnim nesrećama?

Gotovo da nije prošao dan bez vesti da je neko stradao na putevima u Srbiji

Autor: Mia Đaković
01.12.2025. 22:00
  • Podeli:

Od početka godine u Srbiji je u 30.000 saobraćajnih nesreća poginulo 455 ljudi, a više od 17.000 je povređeno. Uprkos apelima, akcijama i pojačanim kontrolama, broj nesreća ne opada.

Kako vozači treba da prilagode vožnju trenutnim i predstojećim vremenskim uslovima i da li su apeli, s obzirom na to kakvi su pomenuti podaci, postali besmisleni?

Gotovo da nije prošao dan bez vesti da je neko stradao na putevima u Srbiji. Samo u protekloj sedmici poginulo je 14 osoba, a više od 40 zadobilo je teške povrede.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da  su brojevi nešto niži nego u istom periodu 2024. godine, ali da je i dalje svaka žrtva ozbiljan alarm i upozorenje koje, čini se, ne dopire do svakoga.

“Pored apela koje upućujemo sada kada su zimski uslovi, mi konstantno apelujemo na vozače da se pridržavaju pravila. Da se pridržavaju propisa, da svoju brzinu prilagode uslovima na putu i da prilagode samom ograničenju brzine. Da budu svesni da oni nisu sami u saobraćaju i da od njihovog ponašanja zavisi - kako bezbednost njih samih, tako i bezbednost svih ostalih učesnika u saobraćaju. I da ona rečenica - meni ništa ne može da se dogodi - apsolutno nema nikakvog značenja kada je u pitanju saobraćaj”, ističe za UNU Miloš Milekić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.

O crnom bilansu na putevima govorimo neprestano. Ovaj period godine ipak posebno je problematičan. Sneg i led pretvaraju asfalt u klizalište na kome je dovoljan trenutak nepažnje da sve krene po zlu.  

U Auto-moto savezu Srbije navode da je nekorišćenje zaštitnih sistema ogroman problem u saobraćaju. Naglašavaju da je veoma važno da se koristi odgovarajuća oprema tokom zimskih meseci.

“Ono što je svakako preporuka svim vozačima, jeste da koriste zimsku opremu. Vozilo dakle pre svega mora biti opremljeno sa sva četiri zimska pneumatika. Ukoliko se na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica, ono što je neophodno imati van naseljenog mesta - to su lanci ili čarape ili neki drugi uređaji za povećanje trakcije. I ovi uređaji moraju biti van naseljenog mesta”, objašnjava nam Nevena Damjanović iz AMSS.

Tokom zimskog perioda vidljivost je znatno smanjena, a vremenske prilike često su nepredvidive. Zato je važno da vozači budu dodatno oprezni u situacijama kada je kolovoz mokar, klizav ili prekriven maglom.

“Zbog toga što jednostavno mnogo ranije pada mrak, apelujemo na vozače da prilagode svoju vožnju uslovima na putu i da obrate pažnju posebno na ostale učesnike u saobraćaju. To kad kažem, mislim na najviše ugorženu kategoriju učesnika u saobraćaju, a to su naši pešaci”, zaključio je Milekić.

I pored brojnih apela i upozorenja, nezgode se i dalje događaju, što vodi do zaključka da nema ko da ih čuje. Na ulicama se gine svakodnevno jer svaki savet ostane samo savet i nikada ne postane praksa. 

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()