Sumorne brojke: U 2024. poginulo 65 vozača motocikala i mopeda

Oni spadaju u ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju, pored biciklista i pešaka

14.03.2025. 08:15
  • Podeli:
motociklista, motocikl, motor, saobraćajna nesreća, sudar - profimedia-65a93b56b849a.webp Foto: Profimedia

Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije upozorava da su vozači motocikla i mopeda prisutni u saobraćaju i to pred zvanični početak moto sezone i apeluju na veću opreznost svih učesnika u saobraćaju.

Rizik učešća motocikliste u nezgodi je do 20 puta veći, u odnosu na vozača putničkog vozila.  

"Na putevima Republike Srbije samo 2024. godine smrtno je stradalo 65 motorizovanih dvotočkaša, 13 mopedista i 52 vozača motocikla. Njihovo učešće u ukupnom broju stradalih lica u saobraćaju je 13 odsto, što predstavlja izuzetno veliki broj, naročito kada uzmemo u obzir njihov broj u našoj zemlji", rekao je za Tanjug Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije.

Oni spadaju u ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju, pored biciklista koji su devet posto i pešaka -26 posto, sa kojima čine skoro jednu polovinu stradalih u saobraćaju, dodao je.

"Rizik učešća motocikliste u nezgodi je do 20 puta je veći, u odnosu na vozača putničkog vozila. Ovaj rizik prvenstveno zavisi od toga da li motociklista primenjuje principe strategije aktivne vožnje, a posebno princip vidi i budi viđen, jer u 6 od 10 nezgoda ostali vozači kasno primete motociklistu", rekao je Koković.  

Njihova jedina zaštita je njihova odeća i kaciga, koju prema istraživanju Agencije za bezbednost saobraćaja koristi sedam od deset vozača i putnika - što je 68,8 posto.

"Zaštitne kacige su pokazale veliku efikasnost u sprečavanju smrtnih povreda, ali i teških telesnih povreda glave kod motociklista. Efikasnost se kreće od 20 do 45 posto", rekao je Koković.

"U proseku, godišnje pogine oko 47 motorizovanih dvotočkaša, od toga 39 motociklista i osam mopedista, a bude povređeno oko 1.230 u saobraćaju", rekao je Koković i dodao da u proseku, svaki osmi dan jedan dvotočkaš pogine i svakog dana se povredi više od tri dvotočkaša.  

"Osim toga, svaki drugi poginuli motociklista je mlad od 15 do 30 godina. U svakoj desetoj saobraćajnoj nezgodi sa poginulim licima u Srbiji učestvovao je motorni dvotočkaš – moped ili motocikl", rekao je Koković.

On upozorava da motocikli imaju preko tri puta veći rizik učešća u saobraćajnim nezgodama sa poginulim licima nego mopedi.

"Motociklisti prema grupama tipova saobraćajnih nezgoda, najviše smrtno stradaju u saobraćajnim nezgodama sa jednim vozilom, tip Nezgoda sa jednim vozilom – silazak sa kolovoza u krivini, a mopedisti u saobraćajnim nezgodama sa najmanje dva vozila – skretanje ili prelazak", rekao je Koković.

Mopedisti najčešće smrtno stradaju usled vožnje pod uticajem alkohola i neprilagođene brzina uslovima saobraćaja i stanju puta, a motociklisti zbog neprilagođene brzine uslovima saobraćaja i stanju puta i neiskustva vozača, rekao je on.

"Više od jedne četvrtine, odnosno oko 25 posto poginulih vozača mopeda i motocikla nije imalo vozačku dozvolu. Čak 96 posto poginulih i motociklista i mopedista je muškog pola, dok je 4 posto ženskog pola. U saobraćajnim nezgodama sa poginulim licima u kojima su učestvovali motociklisti, 53 posto se dogodio u naselju i 47 posto van naselja", zaključio je Koković. 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari (0)