Dan posle havarije na Vračaru, Kičevska je zatvorena za saobraćaj, ali je glavno pitanje i dalje otvoreno - ko je kriv?
Parkiran automobil kog je skoro pa progutao asfalt - ne viđa se svaki dan. Upravo takav prizor zatekli su oni koji su juče prolazili Kičevskom ulicom u Beogradu. Tamo je najpre pukla vodovodna cev, zbog čega je propao deo asfalta, u koji je potom upao automobil.
Procenjuje se da je vozilo pretrpelo veliku štetu, a ko bi trebalo da je nadoknadi vlasniku?
Dan posle havarije na Vračaru, Kičevska je zatvorena za saobraćaj, ali je glavno pitanje i dalje otvoreno - ko je kriv? Tačnije, ko snosi troškove oštećenja odnosno čija je odgovornost?
"Ukoliko je stvarno šteta nastala usled pucanja te vodovodne cevi, naravno da bi bila odgovorna ona lica koja su odgovorna za održavanje te cevi, vrlo moguće i asfalta, to bi sada trebalo da se utvrdi da li ima neki propust koji se tiče samog aslfata ili ne", kaže za UNU advokat Milan Popović.
Za utvrđivanje odgovornosti manje je bitno da li je automobil bio propisno parkiran ili ne, objašnjavaju advokati. Svakako se pokreće parnični postupak u kom je najvažnije doći do tačnog uzroka propadanja asfalta.
Vlasnik automobila, kažu stručnjaci, na najbrži mogući način može da nadoknadi štetu ukoliko poseduje kasko polisu osiguranja. U suprotnom, postupci koji se pred sudom vode za nadoknadu štete mogu da traju i po nekoliko godina, a odšteta se ne isplaćuje dok se ne utvrdi ko je odgovoran.
Čekanje u sudskim hodnicima, međutim, ne možemo da izbegnemo ako imamo samo polisu obaveznog osiguranja automobila, jer ona ne pokriva ovu štetu, kažu iz Udruženja osiguravača Srbije.
"Ta polisa se aktivira samo onda kada mi svojim vozilom načinimo štetu nekom trećem licu. Ukoliko vlasnik ne poseduje kasko polisu, trebalo bi da kontaktira JKP u čijem vlasništvu je cev koja je pukla i zbog koje je propao asfalt. Ako je pucanje vodovodne cevi uzrok, onda JKP treba pitati da li poseduju polisu osiguranja od odgovornosti prema trećim licima i tako naplatiti štetu", rečeno ja za UNU iz Udruženja osiguravača Srbije.
Visina štete utvrđuje se pred sudom, ali se vlasnicima automobila isplaćuje tek posle završetka postupka.
"Postoji mogućnost da oni ne čekaju da se završi celokupan sudski postupak, već su u mogućnosti da odrade privatno veštačenje da utvrde štetu i visinu štete, da saniraju tu štetu od svog novca i da kasnije u sudskom postupku povrate taj svoj novac od tužene strane što je prilično značajno", dodaje Popović.
Značajno, pre svega zbog toga što ovakvi postupci pred sudom traju dosta dugo, zaključuju advokati, pa se često dešava da se i vrednost automobila promeni dok konačno stigne odšteta... kao i odgovor na pitanje - ko je kriv?
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.