Pre rata u Ukrajini, avionska karta do Moskve koštala je oko 300 evra, a danas je njena cena i do 1.000 evra
SAD, EU i Velika Britanija uvele su oštre sankcije Rusiji zbog invazije na Ukrajinu, a jedna od mera je zabrana avio saobraćaja svih ruskih aviona iznad njihove teritorije, pa i onih u vlasništvu ruskih oligarha. Niko više ne leti u vazdušnom prostoru Ruske Federacije, osim nacionalne kompanije "Er Srbija".
Urednik vazduhoplovnog portala "Tango siks" Petar Vojinović gostovao je u Danu UNE, gde je komentarisao hoće li Srbija i Beograd profitirati kao centar koji spaja Evropu sa Moskvom i Sankt Peterburgom.
"Ovo će izolovano biti jako dobra šansa za Er Srbiju. Cela Zapadna Evropa više ne leti ka Rusiji, ali veliki deo kolača će pokupiti bliskoistočne avio kompanije, „Emirati“, „Katar ervejz“ i „Turkiš erlajnz“. Možemo reći da će veliki deo saobraćaja Zapadne Evrope ići preko Bliskog istoka pa na Moskvu", objasnio je Vojinović.
Mogli smo da vidimo da je najveći avion u floti "Er Srbije", "Erbas A330" koji inače leti ka Njujorku, tokom cele ove nedelje rezervisan za Moskvu, napomenuo je sagovornik UNE
"Letovi su rasprodati. Cena je logično skočila, pa je logično da će kompanija neešto i da zaradi", priča Vojinović.
Urednik "Tango siks" navodi da regulatorna tela, industrijska udruženja, svetske vazduhoplovne organizacije nemaju nikakvu ingerenciju po nekim zemljama zabranjuju prelete.
"To pravo isključivo imaju države. Ovo su političke odluke, znamo zbog čega je to došlo. Avio kompanije zbog bezbednosti preleta ocenjuju da li treba da se leti preko neke zemlje, ukoliko može da se zaobiđe još bolje. Ovde ostaje da zemlje pojedinačno, tj Evropska unija odlučuje o tome. To se dogodilo i Er Srbija geografski može da zaobiđe dva žarišta, Ukrajinu i Rusiju, i da malo vremsnki produženo,ipak ima vremnsku dobu povezanost preko Bliskog Istoka", zaključio je Vojinović.
Inače, pre rata u Ukrajini, avionska karta do Moskve koštala je oko 300 evra, a danas je njena cena i do 1.000 evra. Takođe, pre nekoliko dana let iz Beograda do Moskve trajao je pet sati i 40 minuta, u komparaciji sa uobičajenim trajanjem leta od nepuna tri sata.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.