Građani više nisu mete: Prodavci neće smeti da pozovu nikoga ko se prijavio u registar "Ne zovi"

Prijavljivanje je potpuno besplatno i ne ostavljaju se nikakvi podaci, zato što ih operator već ima

05.01.2024. 17:58
  • Podeli:
kol centar, telefoni, telefonski pozivi, operater u kol centru - profimedia-657c6816ab609.webp Foto: Profimedia

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Zoran Nikolić izjavio je da od danas, s početkom rada registra "Ne zovi"  Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, nijedan prodavac neće smeti da pozove građanina koji se prijavio u taj registar.

U izjavi Tanjugu Nikolić je objasnio da registar radi veoma jednostavno, i da svi koji ne žele da budu na meti prodavaca koji nam nude razne proizvode, samo je potrebno da se prijave svom mobilnom operatoru, a to mogu učiniti lično ili preko onlajn aplikacije.

"Samo je potrebno da se prijavimo i ništa dalje. Potpuno je besplatno, ne ostavljaju se nikakvi podaci, zato što operator već ima naše podatke. Tu mislim i na mobilnog ili fiksnog operatera, dakle, oba su telefonska broja u pitanju", rekao je Nikolić. 

On dalje objašnjava da posle prijavljivanja, koje se vrši tako što se lično ode u neku od poslovnica operatera ili preko onlajn aplikacije operatera, svi oni trgovci koji nas vrlo često pozivaju ubeđujući nas da su baš njihovi proizvodi najbolji, najjeftiniji, da baš to nama treba, neće smeti da nas pozovu.

"Taj registar biće dostupan i svaki trgovac pre poziva moraće da se uveri da li je naš broj upisan u registar, što znači da nije dozvoljeno da nas pozivaju, ali ni pod tačkom razno. I što je jako bitno, teret dokazivanja je na trgovcima. To znači da je dovoljno da potrošač samo kaže da ga je trgovac zvao i na trgovcu je da dokaže da nije, a prostim listingom, dakle specifikacijom dolaznog poziva kod trgovca, lako je utvrditi da li je zaista taj trgovac pozivao broj koji se već nalazio na listi", navodi Nikolić.

Naglašava da su za trgovce koji budu zvali građane koji se nalaze u registru predviđene kazne od 30 do 50 hiljada dinara, što zavisi od toga da li je prekršitelj ili pravno lice.

"Ako neki trgovac ima stotinu poziva koje nije smeo da uputi, imaće kaznu koja će biti stotinu puta veća, pa da vidimo da li se isplati. Mislim da sve manje zovu, već se samo pojave na vratima kod potrošača i mi imamo stalno prigovore potrošača da ljudi bukvalno dođu kad niko nije tu i uglavnom targetiraju starije ljude", kaže Nikolić. 

On apeluje, posebno na starije ljude da budu oprezni i poručuje im da imaju pravo da ne dozvole prodavcima da im uđu u kuću.

"Prodaja je od vrata do vrata zakonom regulisana i dozvoljena je. Ali isto tako, dozvoljeno je da se potrošač predomisli. Dakle, 14 dana je rok da vi bez ikakvog razloga odkažete kupovinu i da kažete, meni ovo više ne treba. Izvolite, uzmite vašu robu", ističe Nikolić.

Naglašava da je u današnje vreme malo moralnih prodavaca, te da su imali slučajeve, uglavnom kod starijih ljudi, da im kažu da će neki proizvod koštati 20 ili 30 hiljada dinara, a da na kraju, kada potpišu ugovor košta 100.000 dinara.

"Rok za odustajanje je 14 dana. Čak i ako se desi ono loše, nemojte čekati, imate 14 dana zakonom dati rok da odustanete i od takve kupovine", poručuje Nikolić. 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()