Kada već dođe do lošeg ponašanja, predlog zaštitnika građana je i da se skrati postupak protiv učenika za disciplinski prekršaj
Dok su đaci na raspustu, nadležni razmišljaju o tome kako da naredna školska godina počne što bezbolnije. Na stolu su izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, koje je resornom ministarstvu uputio zaštitnik građana Zoran Pašalić. Da bi se smanjili slučajevi neprimerenog ponašanja u školama, Pašalić predlaže primenu društveno-korisnog rada za učenike.
Kada opomene ne daju rezultate, neprimereno ponašanje učenika trebalo bi da se popravi društveno-korisnim radom, koji se najčešće odnosi na pomaganje drugima u nastavi.
"Mišljenje mi je da treba da se pomaže ako si napravio nešto, sviđa mi se, ali ja ništa nisam napravio što ne treba", rekao nam je jedan od đaka, dok se drugi nadovezao: "Čuo sam, meni se to sviđa i ja bih preporučio svim mojim vršnjacima da se prijave za to."
"Ne znam tačno, ali to je verovatno kad pomažeš i radiš nešto korisno za školu, za društvo", rekla je jedna učenica.
U školama kažu da deca rado prihvataju kaznu u vidu društveno-korisnog rada.
"Društveno-koristan rad već postoji u školama i zamišljen je u odnosu na postupak deteta. Da bude baš ono za šta je dete dobilo kaznu, to jest šta je dete zgrešilo. Ako je u pitanju digitalno nasilje, na primer, onda da baš dete samo pripremi priloge ili prezentacije o tome šta je digitalno nasilje, koji su to prekršaju, zašto je ono loše", kaže Jelena Kenić, psiholog u OŠ "Pavle Savić".
Na taj način đaci postaju svesni svojih grešaka u ponašanju i trude se da ih ne ponavljaju. Psiholozi ističu i da je nužno da roditelji odobravaju primenu ovakvog modela kažnjavanja.
"Apsolutno bih se složila sa tim i sa svakom odlukom koju stručna služba škole donese jer prvenstveno mislim da je to korisno za dete. Možda mi u nekom prvom trenutku kao roditelju ne bi bilo pravo, ali bih se lično, odnosno i suprug i ja bi se preispitali gde su to bili i naši propusti zbog kojih je došlo do toga", rekla je jedan od roditelja školaraca Jovana Lučić.
Kada već dođe do lošeg ponašanja, predlog zaštitnika građana je i da se skrati postupak protiv učenika za disciplinski prekršaj.
"Što brže i promptnije reagujete na neko ponašanje deteta to su rezultati bolji. Znači, svakako, da je, naročito za osnovnoškolski uzrast, bolje kada posledice ponašanja slede odmah nakon ponašanja i kada popravljanje ponašanja usled odmah posle", zaključila je Jelena Kenić.
Sankciju je, međutim, najbolje izbeći. U školama poručuju da je neophodno razvijati svest kod dece o neprimerenim vidovima ponašanja, jer je dobro vladanje bolje od bilo koje vaspitne mere.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.