Kako rešiti problem parkiranja i gradskog prevoza u Beogradu?

Gradonačelnik Šapić je dao odgovore na goruća pitanja.

03.01.2023. 16:04
  • Podeli:
gsp beograd prevoz profimedia-1667632728363.webp Foto: Profimedia

Beograđani godinama muku muče sa parkiranjem i slobodnim parking mestima, a gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio je skoro rešenje ovog problema. Jedan od veliki problema grada je i naplata gradskog prevoza, sa kojim su se sve vlasti dosad bezuspešno pokušavale uhvatiti u koštac.

Rešenje za parkiranje i saobraćaj

On je istakao da se rade dve nove garaže, da će u Bulevaru Milutina Milankovića biti urađeno na stotine novih parking mesta na ostrvima između dve trake, a da je Skupština grada donela odluku o tome da i privatna lica mogu da grade i naplaćuje parking što će, smatra, doprineti rešavanju tog problema.

Što se tiče poskupljenja parkinga, koje stupa na snagu od sutra, Šapić ističe da je to poskupljenje, kao i sva ostala poskupljenja u Beogradu, minimalno, te da je ono sa 56 na 60 dinara po satu parkiranja.

Šapić takođe kaže da će biti rekonstruisano 100 ulica.

"Za ova tri meseca pokazali smo da ulice mogu da budu rekonstruisane brzo, efikasno i kvalitetno i u skladu sa onima što smo najavili. Radićemo noću, vikendima, leti da bismo izbegli gužve. Građani će na vreme biti informisani gde će se šta raditi", naglasio je Šapić.

Gradonačelnik je najavio da će sledeće godine biti započet projekat interaktivnih tabli u svakom ulazu, gde bi građani bili obavešteni o svemu što se događa u njihovom kraju i gradu. 

On smatra da će to biti od velike pomoći Beograđanima.

Novi mostovi

Šapić kaže da Brankov most čeka velika rekonstrukcija koja nikada nije rađena, ali ističe da nije siguran kada će ona početi.
"Ono što je sigurno, rasveta će biti postavljena do kraja godine, sada imamo niske privremene stubiće, a pravu rasvetu nismo mogli da uradimo zbog vremenskih uslova. Čim prođe zima, staviće pravu, a staru smo morali da sklonimo jer je pretilo da će pasti od korozije", rekao je Šapić.

Govoreći o novom savskom mostu, gradonačelnik je rekao da će on biti tačno na mestu Starog savskog mosta, a da će njegova gradnja, po planovim ministarstva, jer ga Republika finansira, početi sledeće godine.

"Važno je da kada se krene sa time, da sve bude izuzetno brzo. Rok je dve godine, kada bi trebalo da dobijemo novi most sa četiri trake, pešačkom i biciklističkim stazom, i tramvajem na sredini", istakao je gradonačelnik. 

On je dodao da se nada da će, uporedo sa gradnjom novog mosta, početi i gradnja tunela pored Ekonomskog fakulteta koji treba da izađe u Despota Stefana.

"Paralelno sa tim, sledeće godine počećemo sa produžavanjem Bulevara Zorana Đinđića do Vladimira Popovića, krenućemo u čišćenje stare fabrike Rade Končar i tu bi trebalo da nikne jedan veliki kružni tok koji bi praktično trebalo da primi sav saobraćaj iz Zemuna ka Novom Beogradu", naveo je Šapić. 

On je ocenio da će te tri stvari biti najveći saobraćajni projekat u Beogradu u poslednjh 30 do 40 godina, i koji će suštinski smanjiti gužvu u centru grada.

Naplata karata u gradskom prevozu

Šapić je takođe rekao da GSP ima dosta problema i da se oni polako otklanjaju.

Naglasio je da treba da se raskine ugovor sa Kentkard, koji je oborio naplatu sa 45 odsto na 20 odsto, i da ne želi da novac građana ide kroz ruke privatnih preduzeća.

"Mislim da je veći broj polazaka i mislim da imamo veći broj autobusa, dok imamo probleme sa tramvajima i trolejbusima, koji nisu kupovani 30 godina.  Što dublje ulazim u to, vidim koliko je sistem komplikovan i koliko ne dozvoljava da se promeni", ističe Šapić.

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()