U moto-klubu kod nas postoji krilatica: "Voziti, uživati i preživeti", kaže Vitomir Golušin
Često na dvotočkaše ostali učesnici u saobraćaju ne obraćaju dovoljno pažnje. Nešto je neophodno preduzeti da bi nam svi učesnici u saobraćaju bili bezbedni, pa je zato UNA razgovarala sa Vitomirom Golušinom, licenciranim trenerom bezbedne vožnje, kako bi bila skrenuta pažnja svim vozačima na ovaj problem.
Sa prvim lepim danima, na ulicama naših gradova čujemo dobro poznat zvuk jakih auspuha. Kako motociklisti mogu da se pripreme za početak sezone?
"Kada krene sezona prvenstveno ćemo ispitati motor, da li je tehnička ispravnost dobra, zatim gume - proveriti starost guma, da li je dotrajala i eventualno je promeniti. Trebalo bi svaki motociklista ako nije vozio da uđe u neku formu - mogli bismo malo da trčimo, da dišemo svež vazduh, da odemo do teretane da se fizički spremimo i onda, naravno - na motor i na ulicu", počeo je razgovor za UNU Golušin.
Zaštitna oprema je i te kako važna. Na šta treba posebno obratiti pažnju, pri njenoj pripremi za sezonu?
"Zaštitnu opremu u svakom slučaju bi trebalo proveriti - da nije neki šav popustio, da li je dotrajala oprema. Evo, danas je i Sajam motocikala, ima predivne opreme - ono što bi trebalo preporučiti svim ljudima je da ulože što više para u opremu, jer što više para uložite vi ste bezbedniji. Samim tim što više uložite - više sebe volite. Treba kupovati isključivo homologovanu opremu, nikako ne kupovati opremu nepoznatih proizvođača".
Ali, kada dođe lepo vreme i visoke temperature, pod opremom je vruće, pa kakav je savet za one kojima je vruće?
"Postoji jedna dobra izreka za sve nas motocikliste, koja kaže: 'Ili se znojiš, ili krvariš - pa ti izaberi'. Ja uvek izaberem da se oznojim".
Vozači su pogotovo u letnjim mesecima najčešće žrtve saobraćajnih nesreća. Znamo da motociklisti prave razne greške, ali kakva je odgovornost vozača automobila?
"Verovatno ono što ću reći neće biti popularno među motociklistima - mi smo ti koji bi uglavnom trebalo da vodimo računa o svojoj bezbednosti. Mi znamo da jedan čovek koji sedi u automobilu, pusti klimu, drži slušalice na ušima, priča sa nekim telefonom - on sigurno ne razmišlja o bezbednosti motociklista, pa bi trebalo mi nakako da se nametenemo da nas on vidi. Vrlo je prosto, 'zaplešite' motorom iza njega, on će videti - pošto nam je uvek upaljeno svetlo - videće na retrovizoru da se nešto pomera i samim tim ćemo skrenuti pozornost na sebe. A onda ćemo pored njega proći, ali tako što ćemo prvo ostvariti neki očni kontakt, da shvatimo da nas je video, i naravno - onda sledi bezbedno prolaženje pored automobila".
Motori neretko znače i brza vožnja, kako najbolje objasniti onu staru " Ne brže od života" ?
"Uh, to je teško objasniti, pogotovo mlađim vozačima. I ja sam, kad sam bio mlađi, želeo da što više stisnem gas, međutim - ajmo da uživamo u životu, da se vozimo, da nam bude lepo. U moto-klubu kod nas postoji i jedna druga krilatica: 'Voziti, uživati i preživeti'", zaključio je Vitomir Golušin.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







