Studija je pokazala da su, tokom onlajn nastave, svi bili maksimalno angažovani, ali su učenici, zbog toga što se nisu družili, uglavnom bili neraspoloženi
Iz školskih klupa deca su najviše odsustvovala tokom pandemije korone. Međutim, iako su škole bile zatvorene od marta 2020. godine predavanja su nastavljena preko interneta.
Zahvaljujući nedavno sprovedenoj studiji koju je podržao UNICEF, sada konačno možemo da uvidimo koje su bile prednosti, a koje mane onlajn nastave.
Studiju "Efekti pandemije kovida 19 na obrazovne procese i prakse u Srbiji" sproveo je Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu. To je je podrazumevalo razgovore sa učenicima, nastavnicima i roditeljima širom Srbije.
"Obuhvatili smo 37 srednjih škola u Srbiji i više od 650 učesnika, što predstavlja prvu studiju tog tipa", kaže za UNU Nataša Simić sa Instituta za psihologiju.
Tokom onlajn nastave, studija je pokazala da su svi bili maksimalno angažovani i učenici i nastavnici, ali i roditelji.
"Ono što se u tom periodu izdvojilo kao primer dobre prakse, kada je reč o mlađim učenicima, je stalna komunikacija između roditelja i nastavnika, blagovremena razmena informacija i saradnja", navodi naša sagovornica.
Kako su preneli đaci, najbolje je bilo to što su mogli da se vrate nekom predavanju ukoliko im nešto nije bilo jasno. Međutim, zbog toga što se nisu družili, bili su uglavnom neraspoloženi.
"Deca nisu imala prilike toliko da se druže i oni su često saopštavali kako su postali anksiozni i sada kada su se vratili u redovnu nastavu da imaju strah da nešto pitaju pred grupom i da su neke svoje drugare i zaboravili."
Po nastavnike onlajn nastava je bila loša jer su morali da budu na raspolaganju 24 sata i kako su rekli "lako su se izgubile granice između profesionalnog i privatnog".
Roditelji su se žalili da su previše angažovani jer su neretko pomagali deci. Uprkos tome, studija je pokazala više pozitivnih efekata.
"Ti pozitivni primeri, tiču se savremenih tehnologija i tu mislimo da su značajne kompetencije stekli i nastavnici i roditelji i deca. Tako da je važno nastaviti u tom pravcu, obezbediti prvo tehničku podršku svim školama, tako da ima dovoljno računara, dovoljno tableta, kako bi i deca iz siromašnijih sredina mogli da ih pozajme i nose kući", zaljučuje Nataša Simić.
Osim tehničke podrške zaključak je i da je neophodna psihološka podrška tokom onlajn nastave.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.