Društvo direktora Srbije traži izmenu nastavnog plana i smanjenje fonda časova za gimnazije
Više štete nego koristi - tako bi se ukratko mogla sumirati reforma gimnazija prema kojoj su učenici dobili rekordnih 18 predmeta po godini. To neminovno dovodi do preopterećenja učenika.
Trpi i nastavni plan i program jer smanjenje fonda časova za pojedine predmete nije praćeno skraćivanjem nastavnog plana i programa. Iako su gimnzijalci poznati kao najbolji đaci, visoke ocene nisu potkrepljene odgovarjućim znanjem, pošto se radi o čistoj reprodukciji gradiva. Zbog toga će Društvo direktora škola Srbije uputiti predlog Ministarstvu prosvete da se izmene nastavni planovi i programi.
Prema rečima Ivana Ružičića, predsednika Upravnog odbora Društva direktora škole Srbije, broj časova iz likovnog, muzičkog, stranog jezika, fizike, hemije, filozofije smanjen je za četvrtinu, a nastavni program je ostao isti. Za fond od dva časa sedmično, što je 74 časa godišnje, svaki učenik ima 18,5 časova manje, odnosno ukupno 55,5 časova da savlada gradivo predviđeno za 74 časa, prenose Novosti.
"Sa ovakvim 'reformama' možemo samo očekivati veoma loše rezultate na državnoj maturi", navodi Ružičić.
"Učenici u proseku imaju 6,6 časova dnevno. U ovakvim uslovima nemoguće je organizovati čas odeljenjskog starešine, dodatnu ili dopunsku nastavu, sekcije, pripreme za opštu maturu. Usled velikog opterećenja, đaci sve više uče samo za ocenu, a ne za znanje, što ima za posledicu da im je uspeh visok, ali da to nije praćeno pravim znanjem. Treba postaviti pitanje da li veća opterećenost učenika doprinosi njihovom većem i boljem znanju", kaže Ružičić.
Najbolji obrazovni sistem na PISA testiranju (Finska) ima princip "manje je više", a naš princip je "više je manje", što će dovesti do demotivacije učenika i nastavnika i uništiti dve najbolje karike našeg prosvetnog sistema, upozorava naš sagovornik.
Ružičić navodi da je predlog DDŠS da se postupno najpre smanji broj izbornih predmeta sa dva na jedan, kao i fond tih časova u trećem i četrtom razredu, takođe, sa dva na jedan.
"Paralelno s tim, treba uraditi izmene postojećih nastavnih programa fizike, hemije, biologije, geografije, filozofije, sociologije, tako da učenici u okviru ovih predmeta imaju blok od, na primer, 10 časova, koji će obraditi na način kako to predviđa projektna nastava i ta ocena bi bila jedna od iz tog predmeta", kaže Ružičić.
"Ovakav vid projektne nastave bio bi prava mala reforma. Ispunio bi svoju svrhu, bez svih negativnih posledica koje su stvorene ovakvom ishitrenom i nakaradnom "reformom", koja menja stvari tako što ih razara, a ne da ih fino popravlja i doprinosi istinskom kvalitetu gimnazijskog obrazovanja", dodaje.
Na prijemnom za gimnazije prolaze samo vukovci
Zbog visokih ocena, koje nužno nisu praćene i adekvatnim znanjem, u gimnazijama "na glasu" mesta ima samo za vukovce, pa je poslednji upisni na listi imao više od 90 poena.
Tako je poslednji rangirani kandidat u Gimnaziji "Jovan Jovanović Zmaj" imao 96,38 poena.
Donja bodovna granica u beogradskoj Desetoj gimnaziji "Mihajlo Pupin" bila je 95,08, Trećoj - 93,87, Petoj - 91,30, Četrnaestoj - 90,73, Prvoj - 90 poena.
Konkursom za upis učenika u prvi razred srednje škole prošle godine bila su predviđena 74.982 mesta: 56.750 u srednjim stručnim školama i 18.232 u gimnazijama.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.