Poslodavci traže iskustvo, a mladi neće da rade bez 1.000 evra: Una otkriva kako rešiti problem pri zapošljavanju

Mladi i dalje čine veoma velik procenat među nezposlenima

Autor: Stefan Petrović
03.09.2025. 22:00
  • Podeli:

Mladi traže posao, poslodavci traže iskustvo. Oni bez radnog staža traže visoke plate, a oni koji zapošljavaju traže radnu naviku. 

UNA otkiva - Ko tu koga ne razume i kako pomiriti očekivanja i realnost?

Iako bi na mlađima trebalo da ostane svet, tržište rada je po nekad neumoljivo i, umesto mladosti, entuzijazma i elana, prednost daje iskustvu.

Otuda ne čudi što je, prema podacima Nacionalne službe za zapošljavanje, u martu prošle godine više od 70 hiljada mladih bilo nezaposleno

Taj broj je, ipak, dosta manji u odnosu na 2014. godine, kada je na posao čekalo njih gotovo 200 hiljada. Ipak, mladi i dalje čine dobar procenat među nezaposlenima, a jedan od razloga za to jeste što poslodavci kao uslov za prijem u radni odnos ističu prethodno iskustvo. 

Pitali smo mlade  - šta oni očekuju i šta imaju da ponude?

"Stabilnost, jer dosta kompanija se muči. Baš se oseća promena u odnosu na koronu",

"Ljudi, atmosfera i plata je naravno bitna, pogotovo u Beogradu"

"Treba neki portfolio, ne samo diploma, da se prikaže znanje i treba mnogo da se posveti samom traženju posla"

Rad tokom studija izuzetno važan

"Zapravo, svi poslodavci to iskustvo posmatraju još dodatno šta ste vi radili tokom školovanja. Znači, svaka vaša aktivnost vannastavna, makar bili u nekoj studentskoj organizaciji, radili na nekim događajima, volontirali ili bilo šta slično se itekako računa kao vid iskustva i zaslužuje svoje mesto u CV-u", rekao je Miloš Turinski iz Infostuda. 

Ima i poslodavaca koji smatraju da mladi, pa i bez iskustva, zaslužuju mesto u njihovoj firmi, ali dodaju da se na iskustvu insisitira uglavnom kada to zahteva priroda posla.

"Kad poslodavac traži prethodnu praksu, pokušava da vidi šta od njega može da očekuje, kada zapošljava prvi put nekoga, onda on zaista ne zna njegove osobine, njegov karakter, njegovu želju da pruži najviše na tom poslu, koliko ga to uopšte interesuje", objašnjava Nebojša Atanacković počasni predsedni Unije poslodavaca Srbije.

Ne treba zaboraviti, međutim, da je većini mladih, možda i prvi na listi kriterijuma plata, o čijoj visini smo dobili identične odgovore.

Uglavnom je to cifra od oko 1.000 evra, ispod koje, većina mladih, ne želi da radi.

Iako u očima nekih poslodavaca mladi ne bi imali pokriće za svoje ambicije, ima onih koji podsećaju da upravo mladi - imaju keca u rukavu.

"Pitanje je da li možda neko ko je nov u poslu - možda bi imao više entuzijazma da više zapne da nađe neke nove načine, da iskoristi svetska iskustva za kako bi napravio najbolje rezultate", dodaje Atanacković za UNA TV.

Taj kec u rukavu, koji dosta duguje tehnološkoj pismenosti i veštom baratanju novim tehnologijama, mladima otvara vrata i kada nemaju radnu knjižicu.

"Poruka za poslodavce svakako jeste da moraju da budu inkluzivniji, prema mladim ljudima i da to prepoznaju kao ulaganje u svoju budućnost, a mladima da - ipak budu hrabri i ukoliko vide neki oglas da se traži i godina iskustva - da ih to ne demotiviše", smatra Turinski.

Samo će se na taj način, zaključuju naši sagovornici, smanjuje jaz između mladih i poslodavaca, a u perspektivi i statistika koja, bar trenutno, nije preterano naklonjena mladima, ali ni poslodavcima.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()