Prolazak vozila Hitne pomoći na crveno svetlo pod rotacijom je prekršaj, kažu u MUP-u.
Kamere i softver znaju samo koje je vozilo prošlo kroz crveno, ispostavilo se nakon primene novih saobraćajnih pravila, ali ne razlikuju da li su u pitanju kola Hitne pomoći ili obično vozilo ali - i naš zakon je jasan.
Zato su se vozači Hitne pomoći iznenadili ovih dana kada su počele da im stižu kazne zbog prolaska kroz crveno svetlo na semaforu. Osim što im stižu kazne koje treba da plaćaju iz svog džepa, vozači saniteta skupljaju i kaznene poene što dovodi do neverovatne situacije da na taj način mogu da ostanu i bez dozvole i bez posla.
"Ukoliko se nastavi sa pisanjem kazni, mi nećemo moći više da prolazimo na crvena svetla i samim tim to će produžavati dolazak ekipa do pacijenata", kaže Nenad Blažić, vozač Hitne pomoći u Mladenovcu, prenosi RTS.
Međutim, dešava se da vozače Hitne pomoći optužuju da prolaze kroz crveno i kada nema potrebe.
"Meni se desilo da dobijemo crveni poziv, da neko leži na ulici sa povredama, mi se slomimo da prođemo i dođemo, prođemo kroz crvena svetla, a tamo nema nikog, to sad treba da se opravda", kaže Darko Mihajlović, koordinator vozača u Zavodu za urgentnu medicinu.
Zakon o bezbednosti saobraćaja je jasan. Prolazak vozila Hitne pomoći na crveno svetlo pod rotacijom je prekršaj, kažu u MUP-u. To se do sada u praksi retko kažnjavalo, kažu vozači. Ipak, zbog novog sistema praćenja prolaska na crveno, kazne su počele da se nižu.
"Mi sve više imamo raskrsnica sa automatskom detekcijom prekršaja, gde se prekršaji dokumentuju i moraju biti procesuirati. Postoje pravni mehanizmi kada bi vozač mogao da bude oslobođen prekršajne odgovornosti ukoliko se dokaže da je prekršaj učinio u krajnjoj nuždi", kaže pukovnik policije Vladan Nikolić, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a.
U poslednjih pet godina, vozila Hitne pomoći učestvovala su u 370 saobraćajnih nezgoda u kojima je poginulo deset osoba, podaci su Agencije za bezbednost saobraćaja. Isti propisi i ograničenja važe i za sanitete koji pacijente prevoze iz drugih gradova u Beograd.
"Moramo biti precizni, to je kršenje zakona, ali sa druge strane imamo potrebu za humanosti i spasavanje nekog života. Ono što moramo urediti u nekom narednom periodu, a to je da postoji mogućnost da se opravda takav prekršaj, ali da je on u skladu sa zakonom, neki kompromis mora da postoji", rekao je Milan Ilić, savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.
Sistemski bi to trebalo da se uredi, smatraju vozači, jer odlazak na sud plaćaju i novcem i slobodnim vremenom. Kazne koje su stizale poslednjih dana plaćali su sami vozači.
Ovaj propis trebalo bi da smanji zloupotrebu korišćenja rotacionih svetala. Osim novčane kazne, vozači mogu da dobiju i kaznene bodove, pa nekoliko prolazaka kroz crveno može da znači i gubitak dozvole i posla.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.