Rezultati testova se sasvim razlikuju od ocena koje su deca imala iz određenog predmeta
Na početku svake školske godine đaci prolažu inicijalne testove. Kroz njih se proverava znanje stečeno u prethodnom razredu. Ipak, rezultati nisu bili dobri, štaviše, bilo je i onih koji su vratili prazne listove.
Zbog čega je to tako proveravao je novinar UNA TV Dušan Ivković.
Inicijalni test, test provere znanja stečenog tokom prethodne školske godine nešto je sa čim se đaci susreću svakog septembra. Poslednjih dana u medijima čitamo kako su rezultati ovog testa loši. Međutim, da li je to iznenađenje?
"Inicijalni test je jedna uobičajena stvar koja se radi desetinama godina unazad i on služi da mi učitelji proverimo šta su deca i koliko zaboravila tokom leta. Međutim, odgovor na to pitanje je vrlo jednostavan, deca su mnogo zaboravila tokom leta jer je to tako normalno. Leto je da se igraju, da se provedu i da odmore, pre svega mozak od škole i obaveza, i deca najlepše rastu leti i saznaju neke druge stvari koje se ne mogu saznati u školi", kaže Dušan Pejčić iz OŠ Miloš Crnjanski.
Iako se po komentarima među ljudima javlja neka bojazan zbog ovoga, nastavnik kaže da razloga za brigu nema.
"Kažem vam, to je uobičajena stvar. Tako je bilo i pre 10 godina, i pre 15 godina. Mislim da se prevelika galama da tako kažem podigla oko svega toga. To je uobičajeni proces rada, zaboravljanje je uobičajeni proces učenja. Uvek možemo da se setimo svog školovanja, svojih studija, koliko nam stvari ostane posle položenog ispita? One najvažnije da, i to je suština, da te najvažnije suštinske stvari ostanu negde u detetu i to ostaje", dodaje Pejčić.
Kažu ljudi, rezultati testova se sasvim razlikuju od ocena koje su deca imala iz određenog predmeta, pa nas je zanimalo, zaista, kako to?
"Imate dete koje vežba vežba vežba za kontrolni, poenta ocene pa onda idemo dalje i to, onako, negde se pogubi. Ili, neko uči uči uči pa to bude neka stabilna priča", kaže Jasmina Đorđević iz OŠ Josif Pančić.
Dakle, odgonetnuli smo i tu misteriju. A ubrzo smo saznali i koje su to metode kojima, po nešto od znanja ipak i može da se sačuva.
"Milsim da je tu ključna uloga nastavnika, razrednog ili učitelja. Onog momenta 28. juna kada mi odradimo tu završnicu i svečanu dodelu knjižica, i tog nekog stava i našeg možda zahteva - ja praktikujem da ponesu po neki listić, da kažem pročitati toliko knjiga i matematiku, od 20. avgusta, pustite decu da se igraju, sada niko ništa ne uči, ali vas molim, u onom periodu od 20. avgusta dnevno eto taj jedan listić, malo ponoviti srpski, malo se uključiti, dotaći olovku, knjigu, gradivo", dodaje Đorđević.
Kako bi ovo funkcionisalo, veliku ulogu, naravno, imaju i roditelji koji, prema rečima naših sagovornika, sa nastavnicima treba da igraju u istom timu.
Loši rezultati inicijalnih testova niti su novina, niti su za brigu, predstavljaju prirodnu pojavu, pa ni sebe, a ni decu ne bi trebalo njima da opterećujemo.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.