Škole bez pedagoških asistenata: Roditelji dece sa smetnjama u razvoju traže bolju podršku u obrazovanju

Prema podacima Ministarstva prosvete od 1273 osnovne škole, samo u 231 su angažovani pedagoški asistenti, ali za učenike romske nacionalnosti

Autor: Lena Sladojević
25.10.2024. 12:33
  • Podeli:

Broj dece sa autizmom stalno se povećava, dijagnozu te bolesti je 2012. godine imalo svako 69 dete, dok 2020. godine svako 39. Prema Batutovim podacima, u Srbiji trenutno ima 3.418-ro dece sa autizmom. 

Da bi im život bio lakši, roditelji dece sa smetnjama u razvoju ukazali su da je  neophodno da se uvede pedagoški asistent. 

Prema podacima Ministarstva prosvete od 1273 osnovne škole, samo u 231 su angažovani pedagoški asistenti, ali za učenike romske nacionalnosti, dok ni u jednoj osnovnoj školi nema angažovanog pedagoškog asistenta za učenike sa smetnjama u razvoju.

"Šta je pedagoški asistent?  Pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju nalazi se trenutno u pravilniku i u tom pravilniku je dat opis posla pedagoškog asistenta. Po tom pravilniku on je sveobuhvatna podrška učenicima sa smetnjama u razvoju, nastavnicima u školi ali i sa ostalima i sa drugom decom", kaže za UNU Milica Nikolić, predsednica udruženja "Bazi Mili".

Prema istraživanju, više od 77 odsto nastavnika navelo je da nisu imali podršku u radu sa decom sa smetanjama u razvoju i invaliditetom.

"Škola za obrazovanje dece sa invaliditetom u Srbiji pruža dodatnu podršku što je regulisano prema poslednjim pravilnikom na osnovu propisane procedure, na osnovu mišljenja komisije koja propisuje tu dodatnu podršku defektologa i logopeda. Sledeća mera podrške je resursni centar i zapravo jedna novina u našem sistemu obrazovanja i vaspitanja", kaže dr Stevan Nestorov, saradnik za inkluzivno obrazovanje u Ministarstvu prosvete.

Trenutno 14 škola u Srbiji radi u statusu Resursnog centra, odnosno nekadašnjih Specijalnih škola. 

Roditelji dece sa smetnjama u razvoju kažu da su uprskos svemu pedagoški asistenti neophodni u redovnim školama i da je jedan od ključnih problema to što su previsoki kriterijumi za to mesto.

"Na ovo naše pokušavanje da skrenemo pažnju da su kriterijumi previsoki, nismo dobili nikakav odgovor, samo eto to da ministarstvo radi na tome i da su predali inicijativu da se pedagoški asistent za decu sa smetanjama u razvoju uvede u katalog zanimanja", dodaje Nestorov.

I na to su dobili komentar da se čeka odgovor Ministarstva finansija. Roditelji dece sa autizmom, Daunovim sindromom ili invaliditetom, kažu da je od izuzetne važnosti da njihova deca idu u redovnu školu i da se druže sa decom tipičnog razvoja. Kako kažu, to je dobro za njihovu decu, ali i drugu jer razvijaju empatiju. 

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()