Procena je da u Srbiji ima oko 200.000 vozača električnih trotineta, kojima je najbitnije da se osećaju bezbedno na našim ulicama, što sada, čini se, baš i nije slučaj...
Vožnja električnih trotineta u Srbiji još nije regulisana zakonom, pa za vozače trenutno ne postoje nikakvi propisi, niti kazne. Međutim, to se uskoro menja, pa će se trotineti naći u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju. Zato se postavlja pitanje koje su prednosti i mane novih pravila...
Vozači električnih trotineta su dobili prsluke i sve instrukcije, i taman kada su savladali upravljanje neophodno je da spoznaju i nova pravila, koja ih uskoro očekuju.
A neka od tih su:
– Vozač trotineta mora da ima tehničku dokumentaciju za električno vozilo, koju dobija od prodavca.
– Trotinet mora da se vozi na biciklističkoj stazi ako postoji, ako ne onda na trotoaru.
– Obavezno je nošenje svetloobojenog prsluka prilikom kretanja kolovozom.
– Vozači mlađi od 18 godina moraju da imaju zakopčanu kacigu.
"Sam trotinet već ima reflektujuće površine, on ima ugrađena svetla. Ne postoje studije koje dokazuju da će trotinetaš biti bezbedniji ako nosi prsluk, to je neka mera koja se ne primenjuje u Evropi. Trotinetaši zbog toga neće biti bezbedniji. Moraju da imaju prsluke, moraju da imaju ta uputstva, tehničke karakteristike. Mislimo da je to nepotrebno. Treba olakšati da se ulice rasterete od automobila, a ne da imamo vise automobila, a manje trotineta i bickla", smatra predsednik udruženja "Ulice za bicikliste" Zoran Bukvić.
Ono što navode kao prednost novog zakona jeste precizirana brzina kretanja: na kolovozu do 25 kilometara na čas, a na trotoaru brzinom pešaka – odnosno oko 5 kilometara na čas.
Procena je da u Srbiji ima oko 200.000 vozača električnih trotineta, za koje je on vrlo praktčno i korisno prevozno sredstvo. Ipak, najbitnije je da se da se svi oni osećaju bezbedno na našim ulicama, što sada, čini se, baš i nije slučaj.
"Da je ovo jedan izuzetak, gde imamo mnogo šire trotoare i mogućnost da se po njima krećemo, u 95 odsto slučajeva u gradu mi nemamo te uslove. Uopšte, saterani smo uz sam trotoar haotičnim saobraćajem i, subjektivno, mi nemamo osećaj sigurnosti. To dokazuje da i porodice, i veće grupe ljudi, bez obzira na uzrast, demotiviše niz zakona koji su propisani", kaže Marko Radošević iz udruženja Ulice za bicikliste.
Još jedan predlog vozača trotineta je da se brzina u gradu ograniči na 30 kilometrar na čas za sve učesnike u saobraćaju, radi svačije bezbednosti.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.