Pred Drugi svetski rat Beograd imao samo Brankov i Železnički most, a onda je nemačkoj vlasti Savski most falio za drumski transport, pa su ga i doneli
Arhitekta i urbanista Braca Ferenček izjavio je da je Stari savski most 1983. godine bio isključen od strane urbanista, da nije bio korišćen i da je tadašnji gradonačelnik Beograda Branko Pešić hteo da ga sruši.
Ferenček je ispričao da je pred Drugi svetski rat Beograd imao samo Brankov i Železnički most, 1942. godine, a da je nemačkoj vlasti Savski most falio za drumski transport i da su ga oni doneli.
"Dakle ratne godine, taj most provodi u ovom obliku, dočekuje ga oslobođenje i priča o njegovom spasavanju, učitelj Zarić i još neki ljudi su spasili most. Nemojmo izmišljati verzije koje nekome odgovaraju, rado smo koristili taj most, išli smo na plažu, jedina veza sa Zemunom je bila ova", rekao je on za Informer.
Naveo je da su Direkcija za mostove i Urbanistički zavod imali dokumenta da u Beogradu na Savi ne smemo imati mostove koje imaju stubove u reci i da je tako nastala Gazela, kao i Brankov most i koji su bili najduži mostovi bez stubova i to prvo Brankov most, pa Gazela.
Arhitekta i urbanista Ana Šuman je istakla da je konstrukcija mosta dotrajala.
"Dotrajala je jer se nismo bavili prostornim planom i predvideli smo planski, mogućnost da se izgradi novi most i proširi regulacioni profil, jer je ovaj nezadovoljavajući. Plan regulacije, logično treba da se nastavi i jako je značajno ovo kompletno plansko rešenje. Svako plansko rešenje koje se realizuje pomaže rasterećenju saobraćaja. Da bi protočnost postojala, mora da bude u kontinuitetu", rekla je ona.
Dodala je da ovaj most opstao do sada, zato što nije relizovano prethodno plansko rešenje, a da je realizovano, ne bi on danas bio tu.
Saobraćajni inženjer Zoran Vukadinović je naveo da je uz izgradnju mosta planiran i tunel koji bi išao od Ekonomskog fakulteta, izlazio u Despota Stefana i nastavljao se prema Pančevačkom mostu.
"Ta deonica predstavlja spoj Novog Beograda i Pančeva i na taj način će se postići rasterećenje gradske zone. Mogu se uraditi neke simulacije, ali ne mogu sada konkretno da kažem kakva će biti frekvencija saobraćaja, a moja procena je da će se ona u gradu smanjiti za 10 do 15 odsto", rekao je on.
Naveo je da je u toku izrada dokumentacije za tunel, koji će imati četiri saobraćajne trake.
Ocenio je da je bezbednost mosta tema za stručnjake, ali da bi most i kada bi ostao morao da prođe ozbiljne analize kako konstrukcije, tako i šipova.
"Bitno je spomenuti da su biciklistički i pešački saobraćaj u ekspanziji, da treba da se spoji jedna obala sa drugom, jer znamo kako se grad razvija, tako da taj vid komunikacije mora da se ostvari. Grad mora da ide u pravcu održivog funkcionisanja, rasterećujemo drumski i javni saobraćaj i time odlaze sva opterećenja sa kojima se Beograd bori", rekao je Vukadinović.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.