UNA istražuje: Zašto infulenseri imaju toliki uticaj na našu decu?

Gotovo da ne postoji kategorija u kojoj influenseri nisu napravili proizvod sa svojim potpisom. Šminka, kozmetika, odeća, nakit, igrice, čokolade, pa čak i lekovi.

13.10.2023. 20:26
  • Podeli:

Za samo dve nedelje otkako je energetsko piće koje reklamiraju američki influeseri stiglo na srpsko tržište, nastala je prava histerija među decom i tinejdžerima. Kako bi došli do svoje bočice napitka, koja - uzgred - košta čak hiljadu dinara, deca su u stanju da obiđu svaku prodavnicu u gradu. Zašto su deca u tolikoj meri podložna uticaju influensera - u priči Jane Jakšić.

Posle događaja od pre nekoliko godina kada su deca srušila sajamski štand zbog pomame za knjigom koju je objavila modna blogerka, zatim čekanja u dugim redovima ispred restorana brze hrane koji je otvorio influenser, na red je došla i jurnjava po gradu za energetskim pićem koje je - naravno - preporučio influenser.

"Vi  kada provedete vreme sa nekim nedeljno po pet-šest sati a provedete tako sto odgledate njegov podcast, vidite njegove rilseve, tik tokove i ostalo, on postaje vaš prijatelj a vi prijateljima verujete. Mozak nema odbranu da kaže - aha, ovo je reklama a ovo nije reklama", smatra Petar Vasić, direktor agencije za marketing na društvenim mrežama.

Gotovo da ne postoji kategorija u kojoj influenseri nisu napravili proizvod sa svojim potpisom. Šminka, kozmetika, odeća, nakit, igrice, čokolade, pa čak i lekovi.

Vasić smatra da će influenseri postati konkurenti tradicionalnim firmama zato što su toliko blizu korisniku.

Odrasli kažu da bi infuenseri uspeli da  prodaju deci i praznu maglu, ali im ipak daju novac za skupe hirove.

"Dete ukoliko želi najnoviji model patika koji košta koliko prosečna mesečna plata roditelj će učini sve da mu to omoguće,t ako da me uopšte ne čudi. Pritisak vršnjačke grupe i želja da pripadamo negde a ne da pripadamo mami i tati nego vršnjačkoj grupi, ta želja nas tera da budemo isti", kaže psiholog Ana Vlajković.

Starijim generacijama su to bili pevači i glumci, a sadašnjim klincima su glavni idoli - influenseri.

"Influenseri su nove zvezde, ja ih čak postavljam u neki religiozni momenat, to su novi bogovi. Pre su ljudi dolaziki u crkvu i gledali heroje njihovog života, a ovo su naši. Ja znam da zvuči suludo ali je tako. Mi gledamo sve što oni rade i pokušavamo da ih izimitiramo i postanemo što sličniji njima", smatra Petar.

Baš zato što oni utiču na decu, jako je važno da roditelji čvrsto drže konce u kući.

"Porodična sredina ako je funkcionalna i zdrava, dete neće podleći pod uticaj influensera", smatra psiholog.

Od ljudi od uticaja svakako može mnogo da se nauči. Ali, možda je najbolje držati se narodne mudrosti koja kaže da nikoga ne treba slepo slušati.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()