Čaše su na Beograd bar šouu bile sve samo ne prazne, a u njima se moglo naći mnogo zanimljivih ukusa...
A stari srpski zanat je i pečenje rakije. Celo podneblje Balkana poznato je po izvrsnim destilerijama i pićima, međutim, malo ko zna da se u poslednje vreme u mnogo većoj meri proizvode kraft džinovi na čijim etiketama piše "made in Serbia". Sve to, saznali smo na festivalu Belgrade Bar Show koji je okupio hedoniste, proizvođače i najbolje barmene regiona.
Čaše su na Beograd bar šouu bile sve samo ne prazne. U njima se točila ne samo domaća rakija ili konjak, već i džin. Pravi srpski džin od domaće kleke, sa posebnim začinima koji mu menjaju boju, ali i predstavljaju male tajne velikih majstora.
"Korijander, anis ,angelikas, sladic i citrusne note: pomorandzina kora. Inače, kad sam rekao da je nastao kao lek, kleka kao kleka je najjači diuretik na svetu. I suština cele priče je da je dobar za muškarce, ali se nadam ću jednom u životu uspeti da stavim: ANTICELULIT", kaže nam Siniša Ljubojević.
I to jer se zahvaljujući džinu izbacuje velika količina vode. No, na drugom štandu pod nazivom "Zločin i kazan", pored uobičajenog "Živeli!" čuje se i mnogo smeha jer ovaj napitak prave devetorica motivisanih momaka, a za razliku od drugih, meša ga sa sodom.
"Bili smo previše matori za pivo, a previše mladi za rakiju - tako smo krenuli da pravimo džin, ali smo, krenuli jako!Ovo je najbolji džin! Kako to da znamo?! Probajte pa se uverite", priča nam Bogdan Cvetković.
Nismo baš sve probali, alli smo uvideli da se cene različitih domaćih džinova kreću od 1300 do 3000 dinara. Uverili smo se i da Srbija ima svetska, a naša, ne samo pića, već i ljude, najbolji dokaz za to je Zoran Budimirović.
Više puta proglašavan je za najboljeg barmena, a radno iskustvo stekao je u barovima širom Evrope.
"Jedna od bitnih stvari koja mora da se ispuni je da se, kao i u svakoj profesiji, da se vole ljudi. To je prvo i osnovno. Sve ostalo dolazi vremenom. Prekretnica je mentor", kaže Budimirović.
Jer on savetuje, usmerava i podučava o slušanju ljudi. Tako nastaju najbolje kombinacije ukusa, pa je receptura njegovog koktela "mladi kralj" doživela da se flašira i prodaje. Baza koktela koji preti da osvoji svet je šljivovica.
Savet onima koji hoće da krenu njegovim stopama je da se ne libe usavršavanja, kombinovanja različitih ukusa, pravljenja svog, ličnog proizvoda, uz napomenu da uprkos padovima, ne treba ostavljati posao na pola.
Nego ga završiti do kraja i prezentovati ljudima koji zaslužuju to da probaju. Dansa-sutra ko god da dođe i uzme nešto da proba, nastaće novi klasik u kategorijama pića, ima koktela koji stiču popularnost, imaju svoje uspone i padove i tako verujemo u ovo piće da će da bude novi moderan klasik sa šljivom.
Pronađite i svoj omiljeni, autentični sastojak. Mnogi ovde biraju šljivovicu. Za bolji kvalitet, ona se ponekad čuva u hrastovim buradima što joj daje braonkastu boju poput viskija i pomalo gorak ukus, upravo to, kažu poznavaoci, najviše oduševljava strance, jer uprkos jačini, ne odolevaju da ne kupe i ne probaju srpski brend.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.