Jedno od pitanja koje je bilo čudno đacima je i ono kako plivaju patke
Probna mala matura održava se danas širom Srbije, a osmaci su juče probni dan započeli testom iz matematike. Danas pre podne su rešavali test iz srpkog a nešto posle podneva završili su i test iz izabranog predmeta. Svako je izabrao da li će da polaže jedan od pet predmeta - geografiju, biologiju, istoriju, fiziku ili hemiju, a ono što se da zaključiti nakon što je proba male mature završena, to je da je većini ovaj treći test bio najlakši.
Proba male mature važan je korak ka pravom i zvaničnom polaganju u junu, jer budućim srednjoškolcima daje presek trenutnog znanja i na čemu još treba da porade. Takođe, daje im priliku i da promene izabrani predmet koji će polagati u junu, ukoliko nisu zadovoljni kako su ga uradili. To je ujedno i novina ovogodišnjeg polaganja male mature. Mogućnost da se predomisle, osmaci će imati do 11. aprila.
Današnji dan je doneo raznolika pitanja, a đaci kao i svake godine ističu ona koja su ih najviše mučila.
Učenici osmih razreda u Subotici, koji su danas u Osnovnoj školi "Matko Vuković" u Subotici polagali izabrani test, čini se da su najbolje uradili upravo poslednji od tri probna testa male mature.
"Nije bilo teško. Zadovoljna sam jako kako sam uradila probni test iz biologije. Odgovorila sam na sva pitanja, ali jedno nisam sigurna da je tačno. Meni najteže pitanje je bilo koji organizam je uticao na ozonski omotač, odnosno, na stvaranje tog omotača", kaže mala maturantkinja koja pohađa nastavu na hrvatskom jeziku u Subotici.
Zadovoljna je kako je uradila i probni maturski test iz maternjeg jezika, a matematika je za nju bila najteža, prenosi Blic.
Njena drugarica iz razreda je rešavala probni maturski iz geografije.
"Najteže pitanje iz geografije je bilo ono koje je sadržalo šemu i da odgovorimo na koji način je ta šema prikazana. Nisam znala odgovor, sada se i ne sećam kako je bilo tačno postavljeno pitanje, ali to je napredni nivo pitanja. Zadovoljna sam kako sam uradila sve testove i jako mi je drago da smo imali probni test. Znam sada na šta treba više da obratim pažnju i koje oblasti više da učim za malu maturu", kaže učenica iz Subotice.
Osmakinja Višnja izabrala je da polaže biologiju koju, kako kaže, voli i vredno se spremala za probni ispit.
"Sva pitanja su mi bila nekako logična. Nije bilo puno prostora za razmišljanje, a i ponuđeni odgovori su nam puno pomogli. Mogu reći da su pitanja, barem meni, bila lagana, a od težih mogu izdvojiti dva a to su: „Šta pomaže u stvaranju ozonskog omotača?“ i „Koji od ponuđenih odgovora čini biotop?“. Imali smo i jedno vrlo zanimljivo pitanje zbog koga smo se i smejali, a to je: „Kako pliva patka?“ Od ponuđenih odgovora bili su da patka pliva pomoću krila, kljuna ili nogu. Sve u svemu, bilo je lako", priča nam Višnja.
Njena drugarica Anja koja je kao izborni predmet izabrala geografiju kaže da su joj pitanja iz tog predmeta bila mnogo lakša nego ona na testovima iz matematike i srpskog.
" Volim geografiju i nisam se nešto posebno spremala za ispit. Učim tokom cele godine pa sam samo malo nešto ponovila tako da mi je stvarno bilo lako odgovoriti na pitanja: „Koja je najveća pustinja u Africi?“, „Šta se dobija kada se pomeraju litosferne ploče?“, „Koja je najduža reka u Evropi?“ Budući da smo imali ponuđene odgovore, stvarno nije bilo teško. Bilo je i nekih, možda bi mogli reći trik pitanja kao što je: „Šta su favele?“ Tu smo imali ponuđene odgovore pa smo trebali da odredimo koja je tačna ili netačna tvrdnja ali i to sam rešila", priča nam Anja.
Direktor novosadske Osnovne škole „Jovan Popović“ Goran Stevanović zadovoljan je kako su protekli probni završni ispiti za malu maturu jer su, kako kaže, deca bila opuštena, nisu imali nikakvu presiju i imali su priliku da provere svoje znanje.
"Testiranje je prošlo bez ikakvih problema i najbitnije je da su deca ozbiljno shvatila probne testove ali bez ikakvog pritiska i presije. Praktično, prošli su kroz ceo proces koji se sprovodi i na polaganju „prave“ mature – od ponašanja pre ulaska u školu, tokom boravka u učionici i nakon izlaska iz škole. Ovo je praktično prilagođavanje i učenici su sad upoznati sa celom procedurom koju moraju da ispoštuju što će im puno olakšati polaganje završnog ispita a to je nama najvažnije, da pomognemo deci da bi mogli da se fokusiraju na ispite", naglašava Stevanović.
Dodaje da će rezultati probnih ispita za 110 učenika koji su ih u ovoj školi polagali pomoći profesorima da nakon analiza testova znaju šta treba da dorade sa učenicima i na šta da obrate pažnju prilikom predavanja, a i učenicima šta treba da ponove i nauče kako bi nadoknadili propušteno.
Na probnom testu iz izbornog predmeta đaci koji su polagali biologiju tvrde da su se najteža pitanja odnosila na fosile, hormone, bakterije i viruse.
"Sve sam uradila i zadovoljna sam. Među najtežim pitanjima iz biologije su ona koja su se odnosila na nerve i koja je razlika između bakterija i virusa. U ova dva dana, najteži je bio probni test iz matematike", kazala je T. B. iz OŠ "Branko Radičević".
"Najteža pitanja su bila vezana za fosile, to me je najviše zbunilo. Ipak ovaj probni test nije bio mnogo težak. Planiram da upišem srednju Mašinsko-elektrotehničku školu", kaže M. J.
I A. Š. iz OŠ "Sveti Sava" probni test iz biologije nije bio težak.
"Test je bio lak i svih 20 pitanja sam uradila, nadam se dobro. Najteža su mi bila pitanja vezana za hormone", kaže A.Š, dok njen brat R. Š. ističe da je test iz matematike bio najteži.
"Pitanja iz biologije nisu bila teška, uglavnom su bila na zaokruživanje i od ova tri probna testa najteža je bila matematika", kaže R. Š.
Probni prijemni ispit u šabačkih osnovnim škola, a obeležila je velika izlaznost, pa je opšti utisak nastavnik da su deca ozbiljno shvatila ovu vrstu provere znanja neposredno pred polaganje male mature.
U OŠ ,,Laza K. Lazarević", Šabac na probno završno testiranje izašlo je 160 učenika osmog razreda.
"U skladu sa uputstvima Ministarstva prosvete, završni ispit je protekao u najboljem redu, a učenici su bili u prilici se upoznaju sa načinom testiranja i tipovima zadataka koji ih čekaju na pravom završnom ispitu u junu mesecu. Ovo je idealna prilika da se napravi presek stanja i u vezi sa tim, nakon dobijanja rezultata probnog testiranja, intenzivira pripremna nastava kako bi rezultati bili još bolji, a učenici spremniji", kaže Nikola Tanasić, zamenik direktora osnovne škole "Laza K. Lazarević".
Kada su u pitanju izabrani testovi, za istoriju se opredelio najviše učenika - 91 učenik; geografiju- 48 učenika; biologiju - 15 učesnik, fiziku - 4 učesnika, a hemiju - 2 učesnika, kaže nam direktor.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.