Ključna poruka je zapravo šta je promena, treba komunicirati promenu, kaže Aleksandra Hristov
Do 17. decembra slušaćemo različite programe političkih stranaka vlasti i opozicije, uključenih u izbornu trku. Pokušavaće da nas ubede zašto su baš oni dobar izbor za našu budućnost. Čemu služi izborna kampanja, da li je njena moć precenjena ili može da pokrene one zaspale?
Kampanja ne može dramitično da promeni trendove, ali je nikako ne treba potceniti jer može uticati na birače, a na kraju i na konačan rezultat. Važno je ipak da su poruke političkih aktera upućene na prave adrese.
"Političke stranke preko svojih kampanja, koje pre svega rade agencije a na politički saveti, odnosno akteri koji su vezani za politički program stranke, fokusiraju se na one koji će izaći na izbore. Tako da mi ovde imamo borbu za starije, one koji stalno izlaze, to je populacija starijih ljudi, tako da možete da vidite da su glavne teme penzije plate, javni sektor, znači - stariji ljudi", rekao je Zoran Gavrilović, izvršni direktor BIRODI.
Ipak, iskustveni podatak iz prethodnih kampanja pokazuje da ona može da bude pokretač za ljude koji do glasanja ne žele da se izjasne, ili su nesigurni i pasivni birači. Ključ je podstaknuti njih na akciju.
"Ključna poruka je zapravo šta je promena, treba komunicirati promenu. To je predstavljanje programa i to treba da rade ljudi koji su kredibilni, koji mogu na neki način da okrenu javnost da im poveruje da će predstaviti nešto što će ralno da se desi i za šta se zalažu. To može da ima uticaja čak i ako je u pitanju mesec i po dana", rekla je konsultatkinja za strateške komunikacije Aleksandra Hristov.
A kako bi se birači svrstali na jednu ili drugu stranu, neophodno je ponuditi im opcije.
"Nije dobro kada se izborna kampanja svede samo na spotove poruke poltičara, ne - nama fali debata, da mi kroz tu debatu vidimo koji će akteri koje programe da ponude i da u medijima to publika vidi", kaže Gavrilović.
"Mislim da su naši građani zbunjeni malo šta se dešava na našoj političkoj sceni. Prema tome, dosta toga mora da se dobro iskomunicira da se oni motivišu da izađu na izbore, ali onda i da glasaju za svoju opciju", zaključila je Aleksandra Hristov.
Istraživanja CESID pokazuju da nemali procenat birača svoju izbornu odluku donosi ne samo u toku kampanje, već često tek nekoliko dana pre samog glasanja - to je najkritičnija i najvažnija ciljna grupa na koju kampanja može da utiče.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.